Sökning: "forskningsresultat"
Visar resultat 1 - 5 av 721 uppsatser innehållade ordet forskningsresultat.
1. Behandlares, handledares och utbildares upplevelser av arbete med Emotion Regulation Group Therapy ur ett implementeringsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Huruvida en metod används och sprids i rutinmässig vård beror inte enbart på behandlingseffekt utan även på effektiviteten i implementeringen. Den manualbaserade gruppbehandlingen Emotion Regulation Group Therapy (ERGT) har ännu inte undersökts utifrån dess implementeringsprocess. LÄS MER
2. Lärares användning av konkret material kontra läroböcker vid additionsräkning : itativ intervjustudie med tematisk analys
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Denna studie är en kvalitativ intervjustudie med åtta medverkande lågstadielärare i årskurserna F-3. Syftet med studien är att synliggöra lågstadielärares användning av konkret material kontra läroböcker i additionsräkning. Studien har utgått från tre frågeställningar: 1. LÄS MER
3. IT security expert’s perceptions of cybersecurity when working remotely compared to working in the office : A quality study on Swedish insurance companies
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Teleworking has become a significant aspect of working life, especially after the outbreak of the COVID-19 pandemic, which accelerated the trend of teleworking. However, this shift has increased the risk of cyber threats and security risks. LÄS MER
4. “Det här är inte bara barnpassning” : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares uppfattningar om arbetet med digitala verktyg i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Förskollärare ska sedan 1 juli 2019 arbeta med digitala verktyg enligt läroplanen. Tidigare forskningsresultat visar att förskollärare har olika uppfattningar kring de digitala verktygens betydelse för barns utveckling. LÄS MER
5. En knuff i rätt riktning - Enligt vem? : En undersökning om planeringsstrategierna nudging och medborgardeltagande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka planeringsstrategierna nudging och medborgardeltagande. Arbetet undersöker hur Uppsala kommun använder sig av nudging i stadsplaneringen för hållbara urbana livsstilar samt hur man kombinerar strategierna genom hållbarhetsvandring som metod. LÄS MER