Digital Handel : Utveckling via marknadsföring, försäljning och logistik

Detta är en M1-uppsats från Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

Sammanfattning: Denna studie innehåller en beskrivning av digital handel och hur utvecklingen ser ut idag. Problemen som uppstår på grund av den snabbt växande tekniken innebär att data som är relevant inom digital handel ena dagen blir irrelevant dagen därpå. Tidigare forskning inom digital handel är inte överens om vilka nyckelområden som bör tas upp, men alla källor i examensarbetet är överens om att de tre nyckelområden examensarbetet använder bör vara med. De tre områdena är marknadsföring, försäljning och logistik. Vetenskapliga data har jämförts med empiriska data. Vetenskapliga artiklar och kurslitteratur har vägts mot information insamlat på ett fallföretag och ett referensföretag för att nå ett så relevant resultat som möjligt i ett snabbt förändringsbenäget ämne. Studien syftar till att öka insikten för utveckling av en ständigt förbättrande och hållbar digital handel för företag. Den metodologiska inriktningen som använts för att besvara studiens syfte är kvalitativ med kvantitativa influenser. Studien är normativ med en abduktiv ansats. En teoretisk referensram används för att skapa förståelse för ämnesområdet. Genom att maximera konverteringsgraden och applicera den för att hitta förbättringsmöjligheter kommer antalet kunder öka. Raka, snabba och lättillgängliga logistiska flöden är nyckeln till ökad lönsamhet och hög kundnöjdhet. Modulförsäljning med belysning på en längre produktlivscykel ger produkter en ökad hållbarhet.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)