Sökning: "örebro universitet handelshögskolan intervju"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden örebro universitet handelshögskolan intervju.

  1. 1. eWOM-kommunikation på Facebook & Prisjakt : En studie av skillnader i konsumenters uppfattning om eWOM

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Emma Axelsson; Madeleine Wikström; [2012]
    Nyckelord :Electronic Word-of-Mouth eWOM ; Information adaption; Information quality; Sender credibility; Effect of eWOM; Online platforms; Anonymity; Elektronisk Word-of-Mouth eWOM ; Informationsanammande; Informationens kvalitet; Avsändarens trovärdighet; Effekten av eWOM; Webbaserade plattformar; Anonymitet;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to identify and describe how consumer perceptions regarding information quality, sender credibility and effect of eWOM-communication differ between Facebook and Prisjakt. Approach – Based on previous research an analytical model was designed. LÄS MER

  2. 2. Kombinerade försäljningskanaler : En studie om Julas beslut att avveckla sin elektroniska försäljningskanal

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Emilia Forsberg Swanström; Jenny Yip; [2012]
    Nyckelord :electronic commerce; physical retailing; multichannel retailing; elektronisk handel; fysisk försäljning; kombinerade försäljningskanaler;

    Sammanfattning : Studien uppmärksammar det svenska företaget Jula, som vid en tidpunkt då tillväxt råder på den elektroniska marknaden, väljer att lägga ner den elektroniska försäljningskanalen, för att istället satsa på den fysiska försäljningskanalen. Forskare har de senaste decennierna fokuserat på att företag bör vara verksamma genom kombinerade försäljningskanaler, fysisk försäljning och elektronisk handel, för att nå framgång. LÄS MER

  3. 3. Hur stödjer systemutvecklingsmetoder kommunikation mellan systemutvecklare och kund?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Jan Gundersen; Ali Agha; [2012]
    Nyckelord :systemutveckling; systemutvecklingsmetoder; kommunikation; kund; slutanvändare;

    Sammanfattning : Abstract This paper discusses how system development methods today support communication between system developers and their customers and end users. Today there are many system development methodologies with different aims and emphases. LÄS MER

  4. 4. Do not hope for the best, plan for the worst! : En studie kring Service Recovery vid två svenska företag samt en introduktion av en ny modell inom Service Recovery

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :David Wollner; Johan Nilsson; Özer Kocdemir; [2011]
    Nyckelord :Service Recovery; Återhämtningsarbete; The Hour Glass Model of The Service Recovery Process; krishantering; kundförväntningar;

    Sammanfattning : Denna uppsats kretsar kring två företags återhämtningsarbete vid uppkomsten av respektive skandal. Vidare skapas en djupare förståelse för teorin Service Recovery's betydelse och användning i praktiken. De två fallen där skandaler inträffat är grundade dels i ICA:s köttfärsskandal och dels i IKEA:s fjäderplockningsskandal. LÄS MER

  5. 5. Hur kan elektroniska marknadsplatser anpassas för att underlätta integrering med leverantörernas interna informationssystem?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Emir Dizdarevic; Sadmir Halilovic; [2008]
    Nyckelord :Elektroniska marknadsplatser; B2B; Systemintegration; Integration;

    Sammanfattning : Elektronisk handel (e-handel) mellan företag ofta kallad B2B är ingen ny företeelse. Olika företag har genom åren investerat mycket i att automatisera sina interna processer, som har lett till stora effektivitetsbesparingar. Med hjälp av teknikens framfart fick man också möjligheter att utbyta information automatiskt mellan olika företag. LÄS MER