Sökning: "3D Position"
Visar resultat 1 - 5 av 311 uppsatser innehållade orden 3D Position.
1. Bilddiagnostik av barn ochungdomar vid skolios : En jämförande litteraturstudie mellan konventionell röntgen, datortomografi och entrepreneurial operating system
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Konventionell röntgen, datortomografi (DT) och entrepreneurial operating system (EOS) är tre radiologiska undersökningsmetoder som kan användas för bilddiagnostik vid skolios av barn och ungdomar. Undersökningarna kan genomföras i en liggande eller stående positionering vid bedömning av ryggradens deformation. LÄS MER
2. Analysis of Mutable Game Environments Built on a Tetrahedral Mesh : Tetras, a Potential Alternative to Voxels
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Historically 3D game environments have almost always been immutable. Mutable environments are a technical challenge that will affect performance. For games of the future to continue approaching realism, mutable environments are an essential step. LÄS MER
3. A New Approach for Positioning Human Body Models Utilising the 3D-Graphics Program Blender
Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : A finite element human body model (FE HBM) is a detailed virtual model of the human body that, for example, is used for simulating traffic accidents. A problem with HBMs is that there is no simple way to position the HBMs in non-standard positions. LÄS MER
4. Positionering med hjälp av Ultra-Wideband : En delstudie för Sjöfartshögskolan i Kalmar
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : Sjöfartshögskolan i Kalmar har ett långtgående studentprojekt att bygga en modell av skolfartyget M/S Calmare Nyckel som autonomt ska köra runt i en damm på skolan för att visa upp skolans profil. Projektet är tänkt att sammanfoga kunskaper från många olika delar av utbildningen såsom elektronik, programmering, och stabilitet. LÄS MER
5. Fingerbaserad navigering i virtuella 3D-miljöer : En utvärdering av fingerstyrning som alternativ till tangentbordet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/DatavetenskapSammanfattning : Navigering i virtuella 3D-miljöer har varit möjligt i många år och sker vanligtvis i samband med till exempel spel och 3D-modellering. Till en persondator används nästan alltid en datormus och ett tangentbord. Musen har visats vara lätthanterlig vid rotering av vyn och kommer inte att vara fokuset i studien. LÄS MER