Sökning: "Anton Axelsson"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Anton Axelsson.
6. Gripsholms slott, Mariefred
L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : .... LÄS MER
7. Den digitala erans opinionsledare : En kvantitativ studie om studenters attityder gentemot influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I takt med att medielandskapet förändras har marknadsföringsstrategin influencer marketing blivit ett allt vanligare verktyg för att fånga både nuvarande och potentiella kunders intresse samt att bygga långvariga och starka kundrelationer. Den här studien har för avsikt att skapa en förståelse för hur studenter, som faller under det köpstarka kundsegmentet millennials, ser på och uppfattar influencer marketing. LÄS MER
8. Miljöcertifieringen 14001 – ett nödvändigt ont. : En kvalitativ studie om svenska små- och medelstora företags upplevelser av ISO 14001 efter 2015 år uppdatering.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Det är problematiskt att implementera hållbara styrmedel i små- och medelstora företag (SMF) enligt tidigare forskning. Miljöledningssystem är ett populärt hållbart styrmedel där många svenska SMF har certifierat sig mot miljöledningsstandarden ISO 14001. LÄS MER
9. Hittite Mortuary Practices
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historiaSammanfattning : The Hittite burial material consists of a very heterogeneous material. The material shows some shared aspects between the different cemeteries and their grave types. However, this material lacks previous extensive comparative studies in central Anatolia. LÄS MER
10. The Presence of Alcohol in Swedish Lifestyle Blogs : An exploratory study on if and how the presence of alcoholic beverages on Swedish blogs may affect young females’ intention to pursue alcohol consumption.
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Alcohol has become ubiquitous in Swedish lifestyle blogs, as alcohol can be present in one third or one fifth of blog posts in some of Sweden’s biggest lifestyle blogs. Research suggests that exposure to media and commercial communications on alcohol increases consumption and that users and user-generated content related to alcohol and drinking may intensify social norms around alcohol consumption. LÄS MER