Sökning: "B2B relation"

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden B2B relation.

  1. 1. Organisationellt köpbeteende : En studie om köpbeteende inom B2B med fokus påålder, roll & bransch.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gabriel Wall; Robin Mehta; [2023]
    Nyckelord :Organizational buying behavior; Marketing; Post-war generation; Generation X; Generation Y.; Organisationellt köpbeteende; Marknadsföring; Efterkrigsgeneration; Generation X; Generation Y.;

    Sammanfattning : This study consists of a survey among the customers of an ITservice company. The survey examines organizational buyingbehavior in relation to the factors of age, role, and industry.Age is divided into three generations: the post-wargeneration, Generation X, and Generation Y. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier ur ett B2B-perspektiv : En kvalitativ studie om sociala medieplattformars roll för SME:s utveckling av affärsrelationer på utländska marknader

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jamila Askar; Mostafa Khavari; [2023]
    Nyckelord :Sociala medieplattformar; Facebook; Instagram; LinkedIn; B2B; Relationer; Nätverk; Ties; Internationalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är ett centralt fenomen för vår samtid där framväxten av digitala plattformar bland annat påverkat hur företag interagerar med varandra. Syftet med denna studie är att undersöka om skapandet av nya relationer mellan företag underlättas genom användandet av sociala medieplattformar, samt vilken typ av relation som dessa plattformar ger upphov till. LÄS MER

  3. 3. Navigating the SaaS Market Downturn : A Study on Shifts in KPI Focus

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Carl Backsell; Theo Askerson; [2023]
    Nyckelord :Saas; B2B; Profitability; Growth; Valuation; SaaS; B2B; Lösamhet; Tillväxt; Värdering;

    Sammanfattning : The 2021 - 2022 decline in the Software as a Service (SaaS) market is a novel occurrence, as previous recessions and market downturns took place before the emergence of SaaS. The decline in SaaS valuation signifies changes in valuation criteria and with that, a shift in the weighting of the Key Performance Indicators (KPIs) profitability and growth. LÄS MER

  4. 4. Managing Demand Variability by Distinguishing between Internal and External Variability : Investigating the Requirements for Managing Demand through Demand Shaping in B2B Companies

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ewelyn Strandberg; Ingrid Åsenius; [2022]
    Nyckelord :Demand shaping; Demand management; Demand variability; Internal demand variability; Forecasting; External demand variability; Integrating demand and supply; Styra efterfrågan; Variationshantering; Efterfrågevariation; Intern efterfrågevariation; Prognostisering; Extern efterfrågevariation; Integering av försäljnings- och leveransfunktioner;

    Sammanfattning : Due to the increasingly uncertain environments that global supply chains operate within, both due to component shortages and other types of challenges, the possibility of managing demand variability and balancing it with supply capabilities is getting more challenging. The primary way to deal with these fluctuations in demand is by building flexibility in the supply chain to meet the variations that occur and keep the customers satisfied. LÄS MER

  5. 5. Konkurrensfördelar med en hållbarhetsstrategi : En fallstudie av vilka fördelar Brewmaster kan uppnå genom en ökad förståelse för B2B-kunders kravställningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Julia Jernek; Moa Selerud; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainability strategy; requirements; supplier; competitive advantages; sustainable development; supplier criteria; partnerships; stakeholders; business- to-business customers; Hållbarhet; hållbarhetsstrategi; kravställningar; leverantör; konkurrensfördelar; hållbar utveckling; leverantörskriterier; partnerskap; intressenter; business-to-business kunder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inom företagssektorn prioriteras sociala- och miljömässiga hållbarhetsaspekter i större utsträckning vid utvärdering av nya och befintliga leverantörer. Leverantörer är i behov av att uppfylla kriterier från B2B-kunder varvid en hållbarhetsstrategi kan vara fördelaktig att verka utefter. LÄS MER