Sökning: "BUTIK"

Visar resultat 21 - 25 av 830 uppsatser innehållade ordet BUTIK.

  1. 21. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Tirej Hajji-Othman; Oliver Holmström; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumer behavior; influencing factors; price; assortment; sustainability; slow fashion; Snabbmode; konsumentbeteende; påverkande faktorer; pris; sortiment; hållbarhet; långsammode;

    Sammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER

  2. 22. Tångbrunnen

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Lydia Grönmark; [2023]
    Nyckelord :Nynäshamn; tång; spa; konferens; trä; hybrid;

    Sammanfattning : Med uppgiften att skapa ett ”hus för folket” och en hybridbyggnad skapades Tångbrunnen. En plats som kombinerar spa, restaurang, tångproduktion, konferens och co-working vid Nickstaviken i Nynäshamn. Hybridprogrammet knyts samman av tången, som används både i spa och restaurang som en viktig komponent. LÄS MER

  3. 23. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Nilsäter; Anton Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; digital marknadsföring; e-handel; online mathandel; köpbeslut;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER

  4. 24. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Petersson; Julia Halén; Fanny Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Organic foods; grocery stores; Visual Merchandising; Marketing Mix; display; Ekologiska livsmedel; livsmedelsbutiker; Visual Merchandising; Marknadsmix; exponering;

    Sammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER

  5. 25. Från plats till plats

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Johan Svartnäs; [2023]
    Nyckelord :Landsbygdsutveckling; Stadsnäralandsbyggd; DrömmenOmLandet; Träbyggnad; BiologiskMångfalld; Distansarbete; Bostad; Bod; Bokal; Båthus; Butik; Modulhus; Korsvirkeshus; Skärgård; Musselodling; Närodlat; Ombyggnad; Tillbyggnad; Nybyggnad; Saluhall; Restaurang; Västervik; OffTheGrid; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : I en tid när vi ser ett ökande intresse för arbetsflexibilitet, ett större behov av lokalt producerad mat och ett växande intresse för natur och friluftsliv. Samt i ljuset av det, för första gången på överskådlig tid en ökande inflyttning till landsbygden. LÄS MER