Sökning: "Be stupid"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Be stupid.

  1. 1. En undersökning om representationen av romantiska relationer i tre av 2010-talets populäraste romantiska komedier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Millen Gebrenegus; Gahamanyi Amélie; [2023]
    Nyckelord :Representation; Romantic comedy; Gender roles; Movie; Thematic Analysis;

    Sammanfattning : In today's society, most media users are aware that the image of reality that media producers create differs from real life. However, the knowledge about the power that the media holds is forgotten in daily media use. LÄS MER

  2. 2. Time to Love: Romantic comedies and narratives of LOVE – from a Swedish context

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Marianne Gabrielsson; [2022-08-23]
    Nyckelord :love; romcoms; masculine domination; doxa; embodiment; escapism;

    Sammanfattning : This study explores the relation between love and romantic comedies, (aka romcoms), among people living in Sweden. Romcoms, being one of the most popular film genres ever, has often been subject to critique of not being serious enough and to derange people’s perceptions love. LÄS MER

  3. 3. ”It’s not just the economy, stupid!”: En komparativ studie av den nya och etablerade sydeuropeiska radikala vänsterns positionering och betoning utifrån kvantitativ data

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Simon Englund; [2022]
    Nyckelord :vänsterradikala partier; vänsterradikalism; Political Opportunity Structures; GALTAN; ny politik; ekonomisk politik; vänster-höger; positionering; partier; betoning; Podemos; Syriza; BE; KKE; PCP; IU; CDU; UP; Chapel Hill Expert Survey; Manifesto Project Database; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Spain, Portugal, and Greece have experienced a rise of challenger radical left-wing parties alongside an already established radical left-wing in the 2000’s. This prompts the question how the new and established radical left differ in positioning and salience on the economic and cultural policy dimension. LÄS MER

  4. 4. Controversial Advertisement and New Investors: Is this a knock-OAT for the sustainable Company Oatly?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Beata Edlund; Emma Pärsson; Johanna Gripwall; [2021]
    Nyckelord :brand activism; Oatly; corporate reputation; brand identity; Business and Economics;

    Sammanfattning : December 2nd 2016 it was established that Oatly had a new co-owner, China Resources, a partnership that went against not only their own core values but also the values of their oat followers. However, it was not until 2019 the media storm drew in. LÄS MER

  5. 5. Revisorer; strukturerade, noggranna och analytiska : eller utövare av funktionellt dumma beteenden?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :My Åkesson; [2021]
    Nyckelord :Functional stupidity; auditor; auditing; chritical thinking; behavior psychological factors; Funktionell dumhet; revisor; revision; kritiskt tänkande; beteende; psykologiska faktorer;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om kritiskt tänkande hos revisorer. En revisor ska utföra sina arbetsuppgifter med professionell skepticism och enligt god revisionssed. Syftet med uppsatsen är att studera om detta kritiska tänkande är genomgående i beteendena på revisionsbyråer. LÄS MER