Sökning: "Caroline Ekelund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Caroline Ekelund.

  1. 1. Kan inte ni gå in i byggis? Förskolepedagogers interaktion med förskolebarn utifrån ett genusperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Molly Ekelund; Caroline Olovsson; [2018]
    Nyckelord :Förskolepedagoger; förskolebarn; interaktion; förskola; genus; Social Sciences;

    Sammanfattning : Många barn i Sverige tillbringar en stor del av sina dagar på förskola där många av deras sociala erfarenheter och utveckling äger rum. Kognitiv social inlärningsteori förespråkar att barnet lär sig genom att imitera och härma vuxna och utifrån detta skapa kognitiva scheman som används för att tolka omvärlden. LÄS MER

  2. 2. Flerspråkighet i grundskolans tidigare år - elever i en tredjeklass samtalar om språk, värden och förhållningssätt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Robin Svensson; Caroline Ekelund; [2012]
    Nyckelord :barns perspektiv; flerspråkighet; hemspråk; modersmål; tvåspråkighet; värdering av språk;

    Sammanfattning : Syftet med det här arbetet är att undersöka hur elever i skolans tidigare år värderar olika språk samt deras perspektiv på och attityd till flerspråkighet. Vi granskar även elevernas uppfattning kring hur olika språk används i skolan och hur detta kan bidra till deras förhållningssätt till flerspråkighet. LÄS MER

  3. 3. Entering the Red Dragon - Strategic considerations for an entrepreneurial firm when entering a foreign market with a premium consumer product.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Ekelund; Johanna Friberg; Caroline Andree; [2006]
    Nyckelord :Entrepreneur; Key Success Factors; Strategic Fit; China; Premium consumer product; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Identification and analysis of key success factors for an entrepreneurial firm to achieve leverage when establishing on a foreign market with a premium consumer product.... LÄS MER