Sökning: "Christmas advertising"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Christmas advertising.

  1. 1. Weight Watchers – Wellness That Works? : Analysing the correlation of weight and health through The Weight Watcher’s visual communication on social media

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Caterine Wallgren; [2023]
    Nyckelord :Multimodal critical discourse analysis; weight watchers; health;

    Sammanfattning : The following thesis aims to examine the social media use of the Weight Watchers, during a limited amount of time. The interest of losing weight seems to increase every year, after Christmas and New Years celebrations. This year, the Weight Watchers have been very active in advertising themselves during this period of time. LÄS MER

  2. 2. Reklam och Tradition - Allt var inte bättre förr : En semiotisk analys av Hansas julreklam över tre decennier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Åse Dannbring; Hilma Bengtsdotter; [2022]
    Nyckelord :advertising; Christmas advertising; commercial; commercialization; diversity; gender; identity; representation; stereotype; semiotics; tradition; genus; identitet; julreklam; kommersialisering; mångfald; reklam; representation; stereotyp; semiotik; tradition;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka Hansas (ett varuhus i södra Sverige) julreklam över de senaste 30 åren, genom en kvalitativ semiotisk analys. Detta gör vi för att ge inblick i hur representation, stereotyper och identitet kommer till uttryck i Hansas reklam i skenet av förändrade och beständiga samhällsvärderingar. LÄS MER

  3. 3. ICA-Stig har makten? : ICAs reklamfilmer ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lina Brynö; Malou Wilson; [2017]
    Nyckelord :ICA; genus; stereotyper; reklamfilm; identitet;

    Sammanfattning : Abstrakt Syftet med vår undersökning var att studera ICAs reklamfilmer ur ett genusperspektiv. Vi har specificerat oss på om det manliga eller kvinnliga könet framkommer mer eller mindre i filmerna, om det har skett någon förändring kring genusperspektivet från år 2006 till 2016, samt om varorna som finns med i filmerna är mer eller mindre riktade till något av könen. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation och marknadsföring inom Sociala medier – Novamedia Svenska PostkodLotteriet AB

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Bodén Alexander; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : When I worked with the daily communication with the lottery’s customers on social media the Communications Department at Nova Media Swedish Postcode Lottery contacted me to write a document, plan and present an advertising campaign in their social media channels to Christmas 2014. The company had ideas on a campaign that they wanted develop where my job was to develop and present a plan for how to implement the campaign. LÄS MER

  5. 5. Att rekonstruera julens budskap -En kvalitativ studie av hur kommersiella företag och hjälporganisationer använder sig av föreställningar om julen i reklamfilm.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Rebecka Falk; [2015]
    Nyckelord :Promotional culture; semiotic; rhetoric; commercial companies; help organizations; advertising; Christmas; Säljfrämjande kulturen; semiotik; retorik; reklam; kommersiella företag; hjälporganisationer; jul;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and increase the understanding of how the two commercial companies IKEA and SAS and the two aid organizations/nonprofit organizations UNICEF and Save the Children use perceptions of Christmas to produce messages in their Christmas advertising/commercial film. The study also discusses if there may be communicative and pictorial similarities and differences in how these brands constructs messages in commercials, and why it may be that the brands choose to use these messages in commercials based on the recipient possible interpretations. LÄS MER