Sökning: "Cultural Analytics"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Cultural Analytics.

  1. 1. Digital Transformation in Sweden's Public Organisations, A Study of Cultural and Structural Barriers

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Dimitrios Lemperos; Anouar Aboulkacim; [2023]
    Nyckelord :Digital transformation; municipalities; cultural barriers; structural barriers; public sector; barriers in digital transformation; Sweden;

    Sammanfattning : Digital transformation has a significant impact on various areas of public sector organizations across the globe. While its most noticeable effect is proposed at the organizational level, digital transformation influences operational efficiency and performance. LÄS MER

  2. 2. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  3. 3. Towards a Data Analytics Culture : An Exploratory Study on the Role of Organizational Culture for Data Analytics Practices

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Elisabeth Roschlau; Lisa Märkle; [2022]
    Nyckelord :Organizational Culture; Cultural Factors; Cultural Values; Data Analytics; Big Data; Data-Driven;

    Sammanfattning : Background: Over the years, Data Analytics (DA) has gained much attention enabling the extraction of valuable insights from the massive amount of data that is being produced every day. To exploit DA practices, various requirements for its successful usage are needed. LÄS MER

  4. 4. Analytics adoption in manufacturing – benefits, challenges and enablers

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Innovation och produktrealisering

    Författare :Junia Cupertino Ribeiro; [2022]
    Nyckelord :Analytics; Production; Performance monitoring; Industry 4.0;

    Sammanfattning : Digitalisation is changing the manufacturing landscape with promises to enhance industrial competitiveness with new technologies and business approaches. Various data-driven applications, enabled by digital technologies, can support process monitoring, production quality control, smart planning, and optimisation by making relevant data available and accessible to different roles in production. LÄS MER

  5. 5. Genus och kulturell mångfald i bilderböcker : En bild- och textanalys av en förskolas bilderböcker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sanna Rydén; Denize Skaret Grönholm; [2022]
    Nyckelord :picture books; gender; cultural diversity; norm-critical; transgressive; stereotypes; bilderböcker; genus; kulturell mångfald; normkritik; normöverskridande; stereotyper;

    Sammanfattning : Denna studie grundar sig i en förskolas variation angående deras utbud av barnlitteratur. Undersökningen utgår ifrån en kvalitativ samt kvantitativ metodansats, där den kvalitativa delen står för en djupare analys medan den kvantitativa delen står för statistik på ett antal bilderböcker. LÄS MER