Sökning: "Employer brand"
Visar resultat 36 - 40 av 343 uppsatser innehållade orden Employer brand.
36. Vad anser sjuksköterskor vara en attraktiv arbetsgivare? : En kvalitativ intervjustudie om hur arbetsgivare inom vård och omsorg kan stärka sitt arbetsgivarvarumärke
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Sveriges Kommuner och Regioner samt Statistikmyndigheten (SCB) prognostiserar att det kommer råda brist på sjuksköterskor i framtiden. Behovet av att förbättra kompetensförsörjningsarbetet finns och ett sätt är att sträva mot att bli en attraktivare arbetsgivare med ett starkare arbetsgivarvarumärke. LÄS MER
37. Vi välkomnar alla sökande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this study was to gain a deeper knowledge of how semiotic resources can be used to create an inclusive employer brand, which was done by studying how inclusive communication is expressed on employer’s websites and digital job advertisements. A semiotic content analysis with a qualitative approach was conducted, which included content from six Swedish companies successful in issues regarding diversity, inclusion and equality. LÄS MER
38. Employer brand och psykologiskt kontrakt : En studie om medarbetares oskrivna förväntningar på arbetsgivaren
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Employer brand är en strategi som används för att attrahera och behålla medarbetare i organisationen genom att marknadsföra de fördelar som organisationen erbjuder. Dessa erbjudanden kan tolkas som löften och underförstådda förväntningar hos medarbetare. LÄS MER
39. Am I not attractive anymore? : A qualitative study on how to increase attractiveness after Covid-19 for organizations within the tourism & hospitality industry
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : As the need for similar skills across various industries has increased throughout the years, itis not mandatory to stay within the same industry or organization as you once started. Whennew opportunities take shape, people have come to compare their situation with what it couldbe like in another organization, in another industry, making the attractiveness of anorganization increasingly important, both to keep and to attract new talented employees. LÄS MER
40. Hur en global organisation behåller sitt arbetsgivarvarumärke : En kvalitativ studie om geografiska anpassningar inom en global organisation i den föränderliga omvärlden
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation; Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: En organisatorisk utmaning för globala organisationer är arbetet med deras arbetsgivarvarumärke när de är globalt utbredda och behöver anpassa sig till olika geografiskt spridda marknader. Utmaningen faller inom området företagsekonomi och det är vanligtvis organisationens HR som axlar ansvaret med utmaningen. LÄS MER