Sökning: "Engman"
Visar resultat 1 - 5 av 205 uppsatser innehållade ordet Engman.
1. Motivating Through Time: Understanding the Motivational Implications of Reduced Work Hours
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. TOWARDS A SUSTAINABLE FUTURE? Narrative policy analyses of the EU’s Circular Economy policy framework
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The thesis uses narrative policy analysis to explore how the EU’s circular economy action plan and its related strategies incorporate and use the concepts of sustainable development and sustainability. This exploration enables consideration if the EU’s circular economy policy framework is made fit for the sustainable future the EU is projecting. LÄS MER
3. HAR DU MENS ELLER? En kvalitativ intervjustudie om hur personer med Premenstruellt Dysforiskt Syndrom upplever vardagen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund Upp till 20 % procent av kvinnor i reproduktiv ålder upplever symtom som påverkar deras funktion i samband med menscykeln. 3–9 % har klinisk PMDS vilket innebär att en viss mängd symtom ska upplevas och vara så starka att det inverkar negativt på personens vardagliga fungerande i sociala relationer samt utbildnings- och arbetsliv. LÄS MER
4. Att läsa Kamratposten : Textrörlighet och ordförståelse i ett andraspråksperspektiv
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Uppsatsen undersöker nio mellanstadieelevers uttryckta förståelse för ett reportage i Kamratposten. Syftet är att undersöka uppvisad textrörlighet och ordförståelse hos några elever som läser en åldersadekvat text på svenska samt hur de resonerar för att komma fram till obekanta ords betydelse. LÄS MER
5. "Vad innebär detta för mig?" : En kvalitativ studie om anställdas uppfattning av den kommunicerade varumärkesidentiteten vid ett varumärkesbyte.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Anställda som identifierar sig med företagets varumärkesidentitet är enligt tidigare forskning nyckeln till ett starkt varumärke. Ett varumärkesbyte innebär ett psykologiskt uppbrott där den anställda kan hamna i en identitetskris. LÄS MER