Sökning: "European Union Trademark law"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden European Union Trademark law.

  1. 1. Parallellimport av läkemedel - Ompaketeringsundantaget och skyddet mot förfalskade läkemedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Johanna Henningsson; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; immaterialrätt; varumärkesrätt; parallellimport; parallellimport av läkemedel; säkerhetsdetaljer; läkemedel; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Within the EU, a regional exhaustion principle applies. This means that goods placed on the market by the trademark owner, or by someone with the consent of the trademark owner, can be freely distributed by anyone within the Union. This allows for parallel importation. LÄS MER

  2. 2. Protecting the Red Sole - A Comparative Study between EU and US Trademark Protection of Colours and Shapes in the Fashion Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Natalin Yousef; [2022]
    Nyckelord :Intellectual Property Law; Fashion Law; Trademarks; United States; European Union; Christian Louboutin; Shape; Pattern Marks; Shape Marks; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis does describe and analyse the extent of protection of the Christian Louboutin trademark. The registration of trademarks is crucial for the fashion industry, in order to ensure the legacy of the brand and to gain economic value on the investments made. LÄS MER

  3. 3. En hållbar konsumtionsprincip? - En undersökning av hur den varumärkesrättsliga konsumtionsprincipen förhåller sig till EU-kommissionens handlingsplan för cirkulär ekonomi och principen om hållbar utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ellen Grevåker; [2022]
    Nyckelord :Immaterialrätt; varumärkesrätt; EU-rätt; konsumtionsprincipen; varumärkeskonsumtion; hållbar utveckling; principen om hållbar utveckling; handlingsplanen för cirkulär ekonomi; trademark law; intellectual property law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Due to the climate crisis, the European Commission has presented A new Circular Economy Action Plan – For a cleaner and more competitive Europe. The main purpose of the action plan is to create a framework for sustainable products to change into a climate neutral society and decoupling economic growth from resource use. LÄS MER

  4. 4. Intellectual Property and Sustainability in the EU - Trademarks in the Age of Circular Economy and the European Green Deal

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Fabio Panico; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; Trademark; European Green Deal; Circular Economy; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The European Green Deal and the subsequent action plans, including the “Action Plan on Circular Economy” and “A new Industrial Strategy for a globally competitive, green and digital Europe”, recently adopted by the European Commission, indicate that sustainability and environmental concerns, among others, are becoming more and more important in the eyes of the legislator. Sustainable development is one of the core objectives of the European Union, as indicated in Article 11 TFEU, Article 3(3) TEU and Article 37 CFR. LÄS MER

  5. 5. Ond tro inom varumärkesrätten - En studie av definitionen av det varumärkesrättsliga begreppet ond tro inom unionsrätten och den svenska införlivningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Alice Johannesson; [2022]
    Nyckelord :EU-rätt; EU law; immaterialrätt; varumärkesrätt; ond tro; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Begreppet ond tro inom varumärkesrätten återfinns både i svensk nationell rätt och inom unionsrätten. I dagligt tal förstås ond tro som att någon agerar med en ond eller ohederlig inställning eller avsikt men inom varumärkesrätten innehar det en bredare betydelse. LÄS MER