Sökning: "Förmedla känslor"
Visar resultat 21 - 25 av 200 uppsatser innehållade orden Förmedla känslor.
21. Hur kan personlighet förmedlas hos icke-levande objekt genom 3D-animation?
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : I denna studie kommer jag gå igenom hur man kan gå till väga för att förmedla personlighet till icke-levande objekt genom 3D-animation. Syftet med studien är att få en bättre förståelse för animation, samt hur man kan få icke-levande objekt att kännas mer levande genom att ge dem personlighet som förmedlas genom 3D-animation. LÄS MER
22. Emotion Through Motion : Rörelse är inte samma sak som levande
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Den här artikeln ämnar ge ett konkret exempel på hur Disneys 12 principer för animation ur The Illusion of Life (1990) och hur metoder inom skådespel kan användas för att förmedla känslor genom endast animation av en karaktär. Att animera en karaktär betyder inte att den får en personlighet eller känslor att visa upp för åskådaren, vilket har väckt frågan vilka metoder man kan använda sig av för att uppnå detta genom animationen. LÄS MER
23. Sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter vid palliativ vård : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård är en huvuddel av vårdkedjan som tillämpas till de döende patienter som kommit till livets slutskede. Palliativ vård innebär att vården syftar till att lindra lidandet istället för att vara behandlande och botande. LÄS MER
24. Patienters upplevelse av beröring inom hälso- och sjukvården : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Beröring används i flera syften och kan skapa olika upplevelser hos den som blir berörd. Vårdrelationen mellan patienten och sjuksköterskan är beroende av beröring. Beröring är ett elementärt behov för människan, och kan förmedla närvaro, tillit, omtanke och samhörighet. LÄS MER
25. Rätt mättnad ger en lättnad : En kvalitativ studie om hur färgmättnad påverkar svenska konsumenters associationer och känslor avseende varumärkeslogotyper
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Tidigare forskning har visat att globala företag kan specificera en varumärkesstrategi för att förmedla rätt bild till konsumenterna över olika kulturer. Därmed kan globala företag som befinner sig på den svenska marknaden upprätthålla rätt strategi avseende färgmättnad i dess varumärkeslogotyper för att uttrycka rätt bild hos de svenska konsumenterna. LÄS MER