Sökning: "Färgmättnad"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Färgmättnad.
1. LJUSFÄRGMÄTTNADENS PÅVERKAN PÅ ENERGIEFFEKTIVITET OCH TRYGGHETSKÄNSLA
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : The high electricity prices are a talked about issue in today's society where many peoplefind themselves in a critical situation as a result of them. In a more long-termperspective, Sweden faces a goal of a comprehensive transformation of the energysystem. Lighting is a contributing factor to the energy system and energy use. LÄS MER
2. Rätt mättnad ger en lättnad : En kvalitativ studie om hur färgmättnad påverkar svenska konsumenters associationer och känslor avseende varumärkeslogotyper
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Tidigare forskning har visat att globala företag kan specificera en varumärkesstrategi för att förmedla rätt bild till konsumenterna över olika kulturer. Därmed kan globala företag som befinner sig på den svenska marknaden upprätthålla rätt strategi avseende färgmättnad i dess varumärkeslogotyper för att uttrycka rätt bild hos de svenska konsumenterna. LÄS MER
3. Grad av mättnad hos röd som signalfärg och dess påverkan på effektivitet vid användning av en webbsida
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Röd färg används ofta som signalfärg på webbsidor i syfte att dra till sig uppmärksamhet eller för att förtydliga funktioner som exempelvis avbryt eller avsluta. Detta innebär att om den röda färgen används på rätt sätt så skulle den kunna bidra med ökad effektivitet på webbsidan. LÄS MER
4. Rädslans Yta : Är våta varelser mer hotfulla än torra?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Arbetet undersökte hur hotfull betraktaren uppfattade en varelse utifrån olika grader av våta alternativt torra ytegenskaper, genom enbart visuell perception. Arbetet inleds med en genomgång av tidigare forskning kring visuell perception, ytors relationer till fruktan samt hotfullhet i form och färg. LÄS MER
5. Förpackningsdesignens påverkan på konsumentens uppfattning av produktens prisklass : En visuell innehållsanalys av schampobehållare
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka hur förpackningsdesignen kan komma att påverka konsumentens uppfattning av produktens prisklass. En visuell innehållsanalys genomfördes av ett femtiotal schampoprodukter, detta för att plocka ut olika karaktäristiska designelement för respektive prisklass. LÄS MER