Sökning: "Felicia Nordqvist"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Felicia Nordqvist.

  1. 1. Undervisning om likhetstecknet : En kvalitativ studie av lärares undervisning om likhetstecknet i årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Felicia Nordqvist; [2023]
    Nyckelord :likhetstecken; undervisning; matematik; ekvationer;

    Sammanfattning : Den här studien ger exempel på hur lärare beskriver sin undervisning om likhetstecknets betydelse i årskurserna 1–3 och hur de förhåller sig till den statiska respektive dynamiska uppfattningen av likhetstecknet. Sex lärare har intervjuats i strukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. 6=_  ”Va?! Det är bara två tal” : En litteraturstudie om elevers förståelse av och undervisning om likhetstecknet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Felicia Nordqvist; Emma Persson; [2022]
    Nyckelord :likhetstecken; matematik; statisk; dynamisk; algebra;

    Sammanfattning : Den här litteraturstudien handlar om likhetstecknet som är en viktig grund i algebran. Studien är relevant eftersom internationella undersökningar som TIMSS och PISA visar att svenska elevers algebraresultat är lågt och behöver förbättras. LÄS MER

  3. 3. Pysslar ni inför Eid al-fitr? : En studie om hur lärare inkluderar religioner och traditioner i klassrummet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Felicia Nordqvist; [2020]
    Nyckelord :Mångkulturellt; interkulturellt; religion; religionsundervisning; traditioner; identitet;

    Sammanfattning : Anledningen till att denna studie görs är min hypotes kring inkludering av religioner och traditioner i klassrummet. Min hypotes är att lärare sällan eller aldrig inkluderar andra religioner och traditioner, än de kristna och västerländska, i klassrummet utöver de obligatoriska religionstimmarna. LÄS MER

  4. 4. An exploratory study on perceptions of personalised display ads online : A comparison of Swedish generations: Do consumers willingly surrender their privacy for the usefulness of personalised advertising?

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Thomas Gerdman; Felicia Nordqvist; [2017]
    Nyckelord :Personalised ads; display ads; business intelligence; attitudes; perceived intrusiveness; perceived usefulness;

    Sammanfattning : The Swedish consumers are concerned of their online privacy, while companies increasingly gather personal information with business intelligence (BI) technologies in order to customize online banner ads, among the favoured marketing techniques. Meanwhile, marketers treasure the opportunity to target individuals. LÄS MER