Sökning: "Fluency addition"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Fluency addition.

  1. 1. Creativity in the 21st Century - Exploring Differences in Creative Virtual and Face-to-Face Meetings

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Samuel Rubin; Wilma Svensson; [2022]
    Nyckelord :Creativity; Divergent Thinking; Face-to-Face Teams; Media Richness Theory; Virtual Teams;

    Sammanfattning : In a post-Covid-19 world, discussions regarding meeting virtually or face-to-face are more relevant than ever. Moreover, the ability to solve problems through creative thinking is crucial for students, not only for their personal performance but also for their contribution to the future development of organizations and societies. LÄS MER

  2. 2. Hur snabbt räknar gymnasieelever? : Referensvärden för bedömning av aritmetiskt flöde

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Logopedi

    Författare :Susanne Edenor; Frida Dahlgren; [2022]
    Nyckelord :Aritmetik; räknesvårigheter; dyskalkyli; Fluency addition; Fluency subtraktion; logoped; referensmaterial;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Bakgrund Räkning är beroende av den grundläggande aritmetiken, de fyra räknesätten. Forskning har visat att det är viktigt att testa aritmetisk förmåga vid utredning av specifika räknesvårig-heter, dyskalkyli. Testen Fluency addition och Fluency subtraktion undersöker en del av vår räkneförmåga, aritmetiskt flöde. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av den aritmetiska förmågan för skolbarn i årskurs 4 – 6 : Normering av test som mäter delar av den aritmetiska förmågan samt undersökning av könsskillnader

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: Logopedi

    Författare :Louice Lundström; Louizé Svensson; [2020]
    Nyckelord :dyskalkyli; aritmetisk utveckling; könsskillnader; normering;

    Sammanfattning : Dyscalculia means that the individual has difficulties in acquiring arithmetic skills (i.e. addition, subtraction, division and multiplication). Even though dyscalculia affects 1. LÄS MER

  4. 4. La gesticulación como estrategia compensatoria : Una propuesta para efectivizar la enseñanza de verbos reflexivos en el nivel A1 para la clase de ELE en un contexto escolar sueco

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Águeda González; [2020]
    Nyckelord :non-verbal communication CNV ; communicative strategy; compensatory strategy; Spanish as a foreign language ELE ; Swedish classroom; comunicación no verbal CNV ; estrategia comunicativa; estrategia compensatoria; español como lengua extranjera ELE ; salón escolar sueco;

    Sammanfattning : En el presente estudio se investiga la importancia de la comunicación no verbal (CNV) en el aprendizaje de lenguas extranjeras. En relación con el aprendizaje y la enseñanza de verbos de rutina identificamos un posible problema que surgía durante la enseñanza de ciertos momentos gramaticales cuando estos se introducían de manera exclusivamente lingüística. LÄS MER

  5. 5. Imitation PedagogyDeveloping Argumentative Abilities in Swedish Upper-Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Andreas Dahlberg; [2019]
    Nyckelord :Imitation; mentor text; scaffolding; language awareness; language control; critical language;

    Sammanfattning : This essay presents an interventional field study that aims to refine practice in the English classroom in Swedish upper-secondary school by implementing imitation pedagogy. Imitation pedagogy is essentially learning to analyze and imitate texts’ internal structure for developing one’s own production. LÄS MER