Sökning: "Fundraising"
Visar resultat 6 - 10 av 83 uppsatser innehållade ordet Fundraising.
6. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER
7. Skulpturen Syrisk häst : Tillkomstprocessen i Uddevalla
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : The sculpture Syrian horse was placed in Uddevalla, Sweden, in 2019. At first it was borrowed by Uddevalla municipality. Soon it became so popular among the inhabitants which led to a fundraising to enable a public purchase of the sculpture. LÄS MER
8. A Case Study of Strategic Utilization of Brand Ambassadors, Storytelling and Framing Techniques in Cancerfondens's Campaign: Rosa Bandet 2022
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis examines the strategic utilization of brand ambassadors, storytelling, and framing techniques by the nonprofit organization Cancerfonden’s campaign Rosa Bandet 2022. The study highlights the importance of understanding these techniques combined to further deepen the knowledge in the field of Strategic Communication. LÄS MER
9. The funding process in female-led capital-intensive start-ups
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to present how female entrepreneurs in Sweden raise capital for their start-ups and if there are common key factors presented among those who succeed. The entrepreneurs interviewed have all successfully raised capital. The research shows that female founders only have access to 1% or less of the capital in Sweden. LÄS MER
10. Gender stereotypes and fundraising: A qualitative study on female entrepreneur's experience of raising external capital in the Swedish market
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : More capital than ever is invested in Swedish tech startups, but only 1% of the capital goes to female-founded companies. The same trend is observed on the global level. LÄS MER