Sökning: "Generalised Attitude Measure"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Generalised Attitude Measure.

  1. 1. Nudging som påverkansteknik : Tillräckligt för att ändra attityd och intention till kollektivpendling?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Ida Mäkelä; [2021]
    Nyckelord :nudge; Theory of Planned Behaviour; attitude; intention; Generalised Attitude Measure;

    Sammanfattning : Nudging påverkar människors val utan att begränsa deras valfrihet, vid varje valtillfälle existerar olika strukturer som påverkar valet, en valarkitektur som är möjlig att utforma för att främja specifika val. Den aktuella studien undersökte om nudging kan användas som påverkansteknik för attityd- och intention förändringar till kollektiv pendling hos bil- och icke-bilpendlare. LÄS MER

  2. 2. The influence and management of the electronic Word-of-Mouth within the French tourism industry

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Antoine Lecoq-Vallon; Mikaël Besse; [2014]
    Nyckelord :e-WOM; trip retailers; online communities; online communication;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of the paper is to understand how crucial of importance is e-WOM within the French tourism industry with a focus on trip retailers – travel agencies and tour-operators – by observing and analyzing how they encourage and manage e-WOM.   Methodology The paper uses deductive approach with a triangulation method based on a qualitative research through 24 semi-structured telephone interviews and a quantitative research through the behavior analysis of 112 trip retailers on online communities. LÄS MER