Sökning: "Grafiska element"

Visar resultat 16 - 20 av 108 uppsatser innehållade orden Grafiska element.

  1. 16. Förpackningsdesign ur genusperspektiv : En studie om könsneutral förpackningsdesign för deodoranter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Micaela Roos-Larson; Vicktoria Nordmark; [2021]
    Nyckelord :Packaging design; graphic design; gender; norm; gender coding; gender identity; stereotype; gender neutral; Förpackningsdesign; grafisk design; genus; norm; könsnorm; könsidentitet; stereotyp; könsneutral;

    Sammanfattning : Deodoranter är en produkt som har samma funktion för alla kön, men förpackningarna skiljer sig för att attrahera olika målgrupper. Tydligt könskodade förpackningar skulle kunna leda till att människor känner sig tvingade att välja en produkt som är anpassad för ett kön. LÄS MER

  2. 17. Gamification for public transportation - Improving attractiveness with interactive game elements

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Henrik Olofsson; [2021]
    Nyckelord :Gamification; game elements; public transportation; mobile application; Spelifiering; kollektivtrafik; kollektivtrafiken; spel-element; spelelement; mobil applikation;

    Sammanfattning : During the last year and a half the Sars-Cov-2 virus has affected the world in many different ways. One of the things that Sars-Cov-2 has had an effect on, is the amount of travelers. Kalmar Länstrafik, the authority responsible for public transportation, has noticed a decline of travelers during the last year. LÄS MER

  3. 18. The Evolution of HUD in The Elder Scrolls and Deus Ex

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Jesper Pettersson; August Wigg; [2021]
    Nyckelord :Computer games; The Elder Scrolls; Deus Ex; Graphical user interface; GUI; heads-up-display; HUD;

    Sammanfattning : This thesis explains the process of two researchers conducting a formal analysis of the graphical user interfaces (GUIs), specifically the heads-up displays (HUDs), of the main entries of the two game series The Elder Scrolls (1994 - 2011) and Deus Ex (2000 - 2011). The goal: to see how the evolution of their HUDs over time compare and to analyse them. LÄS MER

  4. 19. Det levande biblioteket : Att öka intresset hos barn för att besöka bibliotek via rörliga AR-bokomslag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Fanny Olsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fysiska biblioteksbesök minskar år för år rapporterar Kungliga Biblioteket (2019) samtidigt som unga läser allt mindre på fritiden (Sveriges Radio, 2019). Rapporten “Unga Berättar” från 2018 har visat att unga har ett intresse av att läsa böcker men att besöka bibliotek lockar desto mindre (Hedemark, 2018). LÄS MER

  5. 20. Visuell identitet på Instagram : En kartläggning av grafik på second handföretags instagramkonton

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik; Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Maja Carlstein; Kristin Axelsson; [2021]
    Nyckelord :Visual identity; Second hand; Instagram; Visuell identitet; Second hand; Instagram;

    Sammanfattning : Bakgrund Medvetenheten om vår miljöpåverkan och intresset för ett mer hållbart konsumtionssamhälle har ökat. För att uppnå de globala målen för en hållbar utveckling, behöver miljöpåverkan från konsumtionen minska. LÄS MER