Sökning: "Hanna Kolmodin"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Hanna Kolmodin.

  1. 1. Strategisk flexibilitets samband med projektprestation : Proaktiva och reaktiva strategier

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hanna Kolmodin; [2023]
    Nyckelord :Strategisk flexibilitet; Riskhantering; Proaktiv strategisk flexibilitet; Reaktiv strategisk flexibilitet; Projektprestation;

    Sammanfattning : The field of knowledge in project management has developed strongly in recent years, but it is rarely explained that a project succeeds without encountering one or more problems along the way. There can also be delays or overruns of the budget, but also about the projects being carried out according to expectations that have been set for the project. LÄS MER

  2. 2. Managing Supply Chain Resilience Through Reactive Recovery Strategies Within the Automobile Industry : A Qualitative Study on Lessons Learned from the Covid-19 Pandemic

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :David Olsson; Hanna Kolmodin; [2022]
    Nyckelord :Supply Chain Resilience SCRes ; Reactive SCRes Strategies; SCRes Capabilities; Supply Chain Disruption SCD ; Automobile Industry;

    Sammanfattning : The global nature of current supply chains – in combination with disruptive events like the Covid-19 pandemic – has highlighted the need for increased supply chain resilience (SCRes). Contemporary research has primarily focused on proactive SCRes strategies and, to some degree, neglected the reactive strategies for building SCRes. LÄS MER

  3. 3. Främjande av hållbar konsumtion medhjälp av digitala skärmar : En kvantitativ studie av digitala skärmars innehåll och dess påverkan på konsumtion

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Berglund; Hanna Kolmodin; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainable consumption; Digital signage; Buying behavior; Hållbarhet; Hållbar konsumtion; Digital skyltning; Köpbeteende;

    Sammanfattning : Till följd av de stora miljöutmaningar som världen står inför idag, där majoriteten av dem orsakats av människan, har ett hållbart konsumtionsbeteende blivit alltmer betydelsefullt. För att uppnå ett hållbart konsumtionsbeteende bör butikers gemensamma mål vara att involvera kunder till att handla mer hållbart samt främja miljövänliga och hållbara produkter. LÄS MER