Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Vem har ansvaret i ett nätverk? En kvalitativ studie om ansvarsutkrävande och governancenätverk inom det regionala politikområdet kollektivtrafik.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Hanna Dalshagen-Eriksen; [2021-02-08]
    Nyckelord :Governancenätverk; Demokratiskt ansvarsutkrävande; Kollektivtrafik;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att öka förståelsen av ansvarsutkrävande i governancenätverk. Teori: Det teoretiska ramverket utgörs av teorin om governancenätverk (Sørensen & Torfing, 2006). Inom ramen för governancenätverk används en modell med för ansvarsutkrävande i governancenätverk (Esmark, 2007). LÄS MER

  2. 2. Ändrings- och tilläggsarbeten i byggproduktion : Vad är huvudskälet till ändrings- och tilläggsarbeten i byggproduktion? Hur kan ändrings- och tilläggsarbeten undvikas med rimliga åtgärder som är lönsamma för framtida projekt?

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Hanna Norberg; Josefine Sörensen; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Doften i kommunikationens tjänst : - En studie av trenders utveckling

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Hanna Sörensen; Johanna Tamker; [2008]
    Nyckelord :Doftmarknadsföring; sense marketing; sensory branding; trender;

    Sammanfattning : Dagens konsumenter är skickliga på att analysera och blockera stora delar av de reklammeddelanden de utsätts för dagligen. Marknadsförare och företag måste ideligen komma på nya metoder att tackla problemet med. LÄS MER

  4. 4. “We may see something but if we fail to notice, we are essentially blind..” : A study of what methods companies use when analysing the surrounding world

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Lisa Andersson; Hanna Sörensen; [2007]
    Nyckelord :Business Intelligence; Trends; Food; Blind Spots; Consultants; Forecasting;

    Sammanfattning : ABSTRACT The conditions on the market are rapidly changing and businesses in Sweden need to seize signals of change in time, in order to have a strong market position. The ability to make the right decisions and react in time is vital due to the increasing competition and a mistake can have devastating consequences for a company. LÄS MER