Sökning: "Heads Up Display"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden Heads Up Display.

  1. 6. The effects of different types of HUDs on Cybersickness - Effects of Diegetic and Non-Diegetic displays on Cybersickness in Virtual Reality

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :MUHAMMAD ASHAR IMTIAZ; [2020-12-03]
    Nyckelord :VR; Virtual Reality; HUDs; Diegetic; Non-Diegetc; Heads Up Display;

    Sammanfattning : Motion Sickness, or the more scientifically accurate term Cybersickness, is one of the major contributing factors that is hindering the VR industry from reaching and achieving its true success and appeal. There are studies that establish that the HUD do have an impact on Cybersickness. LÄS MER

  2. 7. Creating a virtual cockpit for drone operators

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Philip Alm; [2020]
    Nyckelord :Virtual reality; drone; FLARM; 360-degree video; human-centered design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Drönare är idag begränsade av ett krav på drönaroperatorn att kunna se drönaren. Detta krav begränsar vad drönare kan användas till. Denna avhandling syftar till att utforska en lösning på problemet genom att skapa en virtuell cockpit för drönaroperatorn. LÄS MER

  3. 8. Eye tracking complemented HUD for video games : A perception evaluation of information display in FPS games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Emma Andersson; [2020]
    Nyckelord :Eye tracking; Heads-up display HUD ; Gaze; First-person shooter FPS ; Perception evaluation;

    Sammanfattning : Background. The heads-up display (HUD) is a useful tool for displaying information to the player in a game, but the HUD is not a part of the game world. This could take away from the desired experience of the game and block important parts of the main action screen. LÄS MER

  4. 9. Perceptual elements affecting navigation of players in first person games

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Leon Viio; [2019]
    Nyckelord :Games; Navigation; Perceptual elements; first person perspective;

    Sammanfattning : Context. This thesis’ goal was to test whether or not perceptual elements which do not intrude on player movement were reliable methods of leading the player through an environment without specifically telling them where to go, focusing on players already accustomed to first person perspective(FPP) games. LÄS MER

  5. 10. Undersökning av skillnader och likheter i användarvänlighetsproblem/styrkor för användargränssnitt av populära esporter inom populära genrer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elias Åkerlund; Johan Marbinah; [2019]
    Nyckelord :Användarvänlighet; Esport; Användargränssnitt; HUD; Spelklient; Matchsökning; FPS; MOBA; RTS; Videospel; ;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har esporter växt förvånansvärt mycket i popularitet. Fenomenet esport har lett till utvecklingen av en hel uppsjö olika genrer, som alla har sina distinkta problem hos deras användarvänlighet i dess olika gränssnitt [22]. LÄS MER