Sökning: "Heads Up Display"
Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden Heads Up Display.
6. The effects of different types of HUDs on Cybersickness - Effects of Diegetic and Non-Diegetic displays on Cybersickness in Virtual Reality
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Motion Sickness, or the more scientifically accurate term Cybersickness, is one of the major contributing factors that is hindering the VR industry from reaching and achieving its true success and appeal. There are studies that establish that the HUD do have an impact on Cybersickness. LÄS MER
7. Creating a virtual cockpit for drone operators
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Drönare är idag begränsade av ett krav på drönaroperatorn att kunna se drönaren. Detta krav begränsar vad drönare kan användas till. Denna avhandling syftar till att utforska en lösning på problemet genom att skapa en virtuell cockpit för drönaroperatorn. LÄS MER
8. Eye tracking complemented HUD for video games : A perception evaluation of information display in FPS games
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Background. The heads-up display (HUD) is a useful tool for displaying information to the player in a game, but the HUD is not a part of the game world. This could take away from the desired experience of the game and block important parts of the main action screen. LÄS MER
9. Perceptual elements affecting navigation of players in first person games
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Context. This thesis’ goal was to test whether or not perceptual elements which do not intrude on player movement were reliable methods of leading the player through an environment without specifically telling them where to go, focusing on players already accustomed to first person perspective(FPP) games. LÄS MER
10. Undersökning av skillnader och likheter i användarvänlighetsproblem/styrkor för användargränssnitt av populära esporter inom populära genrer
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Det senaste decenniet har esporter växt förvånansvärt mycket i popularitet. Fenomenet esport har lett till utvecklingen av en hel uppsjö olika genrer, som alla har sina distinkta problem hos deras användarvänlighet i dess olika gränssnitt [22]. LÄS MER