Sökning: "Hotellkedjor"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade ordet Hotellkedjor.

  1. 6. Hållbarhetsarbete inom den svenska hotellnäringen : En komparativ studie om hur två hotellkedjor arbetar med hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jenna Troberg; Malin Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Sustainable tourism; sustainability measures; CSR; communication; brands.; Hållbar turism; hållbarhetsåtgärder; hållbarhetsarbete; CSR; kommunikation och varumärken.;

    Sammanfattning : I och med att konkurrensen och resandet ökat krävs det idag att aktörer inom turismbranschen hittar nya sätt att locka resenärer på. Varumärkesstrategier har därför expanderats och innefattar idag även företagets värderingar. LÄS MER

  2. 7. Den glömda marknadsföringen : En kvalitativ studie om hur hotell marknadsför och arbetar med hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erika Nilsson; Mikaela Videfors; [2015]
    Nyckelord :Hållbarhet; hotell; marknadsföring; grön marknadsföring; miljö; CSR;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING TITEL: Den glömda marknadsföringen KURS: Företagsekonomi III – Examensarbete FÖRFATTARE: Erika Nilsson och Mikaela Videfors HANDLEDARE: Miralem Helmefalk EXAMINATOR: Leif V Rytting NYCKELORD: Marknadsföring, grön marknadsföring, CSR, miljö, hållbarhet, digital marknadsföring, hotell. SYFTE & FORSKNINGSFRÅGA: Studiens syfte är att undersöka hur hotell i Kalmarregionen arbetar med hållbarhet och hur det förmedlas genom deras marknadsföring. LÄS MER

  3. 8. Hotell : platsen för det nya urbana mötet

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Leo Anderson; [2015]
    Nyckelord :den tredje platsen; mötesplats; hotell; Stockholms län; samhällsplanering;

    Sammanfattning : Hotellbranschen har utvecklats till att fokuserar mer på att locka externa besökare utifrån, vilket förändrar dynamiken kring hur hotell ser på sig själva och dess omgivning. Denna uppsats syftar till att studerar hur hotellen använder sina publika utrymmen såsom lobby, bar och restaurang till att locka mer människor utifrån och vilka typer av rum som skapas. LÄS MER

  4. 9. Syns man inte på nätet, då finns man inte!

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Natalia Moraru; Anna Pavlenko; [2014]
    Nyckelord :Social Media; Hotel; Facebook; Instagram; Trip Advisor; Word of Mouth; Sociala medier; Hotellkedja; Facebook; Instagram; TripAdvisor; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att ta reda på likheter och skillnader mellan stora och små hotellkedjor i sättet hur dessa marknadsför sig via sociala medier. Till detta syfte har vi arbetat mot tre frågor: Hur använder sig hotellkedjor av sociala medier i sin marknadsföring? Hur ser interaktionerna ut mellan hotell och deras följare via sociala medier? Har storleken på hotellkedjor någon betydelse i sin marknadsföring via sociala medier? Metod: För att komma mer på djupet inom ämnet har vi valt att använda en kvalitativ forskningsmetod samt en observation. LÄS MER

  5. 10. Hotellföretags CSR-kommunikation till företagskunder : En kvantitativ studie om CSR-kommunikationsinnehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Mattias Bergsvik; Oskar Riby; [2013]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; hotell; ansvarstagande;

    Sammanfattning : Den svenska hotellbranschen går mot en utveckling av allt fler och större hotellkedjor. Genom sina stordriftsfördelar pressar hotellkedjorna ner priserna och standardiserar erbjudande vilket lett till att konkurrensmedlen har blivit färre. För att tilltala de viktiga företagskunderna är därför behovet stor av nya konkurrensmedel. LÄS MER