Sökning: "Hotellkedjor"
Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade ordet Hotellkedjor.
21. Revenue management - en studie om mötet mellan systemet och de anställda
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Uppsatsen behandlar mötet mellan styrsystemet revenue management, ett verktyg som syftar till att optimera ett företags intäkter, och de anställda som arbetar med det. Systemet handlar om att sälja rätt produkt till rätt kund vid det rätta tillfället till det rätta priset. LÄS MER
22. Gör gästen en tjänst (?) En studie av gästinvolverad tjänsteutveckling i hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problemdiskussion: Inom Service Managementforskningen betonas kundens mycket stora betydelse. Som tjänsteleverantör skall man vårda sina kundrelationer, och för att skapa en varaktig relation krävs att tjänsten som erbjuds upplevs som konkurrenskraftig och svarar till kundens förväntningar. LÄS MER
23. Kvalitetssäkring i franchisesystem : En fallstudie av First Hotels
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I ett franchisesystem blir kontrollen av hur varumärket sköts inte lika överblickbart för franchisegivaren, eftersom den dagliga verksamheten planeras och styrs av någon annan, franchisetagaren. Franchising har historiskt sett nyttjats mest inom detaljhandeln. På senare år har även tjänsteföretag insett fördelarna med franchising. LÄS MER
24. Revenue Management - om intäktsoptimering på Choice Hotels Scandinavia ASA
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Hotellbranschen kännetecknas av att vara kapitalintensiv med höga fasta och förhållandevis låga rörliga kostnader. Ett osålt hotellrum medför konsekvenser på resultatet eftersom de inte går att lagra till senare försäljning. LÄS MER