Sökning: "Hotellkedjor"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade ordet Hotellkedjor.

  1. 21. Revenue management - en studie om mötet mellan systemet och de anställda

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Helena Mjärdner; Sara Mark; Anna Hugo; [2007]
    Nyckelord :revenue management; prissättning; anpassning; tillpassning; medarbetare och arbetstillfredsställelse; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar mötet mellan styrsystemet revenue management, ett verktyg som syftar till att optimera ett företags intäkter, och de anställda som arbetar med det. Systemet handlar om att sälja rätt produkt till rätt kund vid det rätta tillfället till det rätta priset. LÄS MER

  2. 22. Gör gästen en tjänst (?) En studie av gästinvolverad tjänsteutveckling i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Bruzelius; Ola Hallenheim; Petter Dahlskog; [2006]
    Nyckelord :kunddialog; affärsutveckling; kundinvolvering; tjänsteutveckling; hotell; kundnöjdhetsundersökning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problemdiskussion: Inom Service Managementforskningen betonas kundens mycket stora betydelse. Som tjänsteleverantör skall man vårda sina kundrelationer, och för att skapa en varaktig relation krävs att tjänsten som erbjuds upplevs som konkurrenskraftig och svarar till kundens förväntningar. LÄS MER

  3. 23. Kvalitetssäkring i franchisesystem : En fallstudie av First Hotels

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camilla Schönhoff; Charlotte Jacobson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I ett franchisesystem blir kontrollen av hur varumärket sköts inte lika överblickbart för franchisegivaren, eftersom den dagliga verksamheten planeras och styrs av någon annan, franchisetagaren. Franchising har historiskt sett nyttjats mest inom detaljhandeln. På senare år har även tjänsteföretag insett fördelarna med franchising. LÄS MER

  4. 24. Revenue Management - om intäktsoptimering på Choice Hotels Scandinavia ASA

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Fräs; Marie Granelli; [2005]
    Nyckelord :revenue management; intäktsoptimering; choice hotels; segmentering; prognos; Organizational science; Organisationsteori; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Hotellbranschen kännetecknas av att vara kapitalintensiv med höga fasta och förhållandevis låga rörliga kostnader. Ett osålt hotellrum medför konsekvenser på resultatet eftersom de inte går att lagra till senare försäljning. LÄS MER