Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. STRATEGISKA OFFER : En kvalitativ intervjustudie om svenska riksdagsledamöters roll i dragkampen mellan medielogik och politisk logik på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :William Kvist; Ida Harju Håkansson; [2024]
    Nyckelord :Social media; Twitter; media logic; political logic; network media logic;

    Sammanfattning : Social media has contributed to a democratization of public discourse. The down side is that it also means a dependency of social media where the logic of different platforms governs the public discourse. LÄS MER

  2. 2. Integrationen av unga och nyblivna konsulter i en trepartsrelation : En kvalitativ studie om hur unga nyblivna konsulter upplever sin integration med både kund- och konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Ida Widén Gatehag; Emilija Zivanovic; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bemanningsbranschen är en växande bransch i Sverige, unga personer är överrepresenterade och konsulter verkar i en trepartsrelation där konsultföretaget har ett arbetsgivaransvar, och kundföretaget ett arbetsledaransvar. Till följd av detta och en ökad rörlighet på arbetsmarknaden finns ett utökat behov av en gedigen integrationsprocess. LÄS MER

  3. 3. Erfarenhetsåterföring mellan organisationer i byggproduktion : Ett arbete utfört i samarbete med NCC Hus i Uppsala

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Byggteknik

    Författare :Ida Jansson; Matilda Widén; [2019]
    Nyckelord :Erfarenhetsåterföring; muntlig kommunikation; dokumenterade erfarenheter; projektavslut och organisatoriskt lärande;

    Sammanfattning : The construction process includes many steps, phases and moments from the idea until the product is completed and handed over to the customer. Construction companies usually divide their work into several projects where the employees work in parallel project teams. LÄS MER

  4. 4. Taggar och länkar - en ny era av marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Czari; Ida Jarander; Josephine Teoh; [2016]
    Nyckelord :social media; Instagram; blogs; tags; ad links; eWOM; trustworthiness; sociala medier; Instagram; blogg; taggar; länkar; eWOM; trovärdighet;

    Sammanfattning : Den konstanta närvaron och fortsatta tillväxten av sociala medier har resulterat i en mängd utmaningar och desslika möjligheter för företag och hela industrier. Idag är Instagram och bloggar två av de mest framstående sociala medierna där användare, konsumenter, marknadsförare, påverkare och organisationer kan skapa synergier för att utöka både närvaro och bredda sin målgrupp. LÄS MER

  5. 5. Innovativa idéer föds då stora företag samverkar och överför kunskap om det höghållfasta stålet tillmindre företag : En undersökande uppsats om hur det höghållfasta stålet har påverkat förädlande företags tillverkning och produkternas egenskaper

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Ida Pettersson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det behövs nya jobb för att ersätta basindustrins rationaliseringar. En ny struktur måsteskapas för att kunna ta hand om de nya förutsättningarna för svenska företag. LÄS MER