Sökning: "network media logic"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden network media logic.
1. STRATEGISKA OFFER : En kvalitativ intervjustudie om svenska riksdagsledamöters roll i dragkampen mellan medielogik och politisk logik på sociala medier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Social media has contributed to a democratization of public discourse. The down side is that it also means a dependency of social media where the logic of different platforms governs the public discourse. LÄS MER
2. To Be or not to BeReal : En fallstudie av användares identitetskonstruktion på den sociala plattformen BeReal
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Sociala plattformar är på många sätt integrerat i människors liv. Sedan uppkomsten av de mest vanligt förekommande sociala plattformarna har sättet på vilket människor framställer sig själv genom dessa förändrats. LÄS MER
3. Using Approximate Computing Circuits to Optimize Power of an ASIC
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : The growing demand for network cameras to support real-time image processing and machine-learning applications has created a need for low-power solutions. Although technology scaling makes complex computations feasible, voltage scaling is limited, leading to higher power density and dark silicon problems. LÄS MER
4. The Symbolic Dimension of Twitter Logic and the Potential (D)evolution of Political Discourse
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This study aims to explore the potential impact of social media platforms in shaping public discourse and political communication. To arrive at such a proposition, I attempt to conceptually problematize the idea of media logic in general and the advent of social network media logic in particular, more specifically the logic of Twitter as a political space. LÄS MER
5. Digitala dilemman : Miljöorganisationers kommunikation för samhällsförändring
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This thesis aims to illustrate how civil society organizations reflect on and communicate for societal change. The aim is also to broaden the understanding of how norms and logics on social media platforms characterize communication and the discourse about social engagement. LÄS MER