Sökning: "Informationssökande"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade ordet Informationssökande.

  1. 1. Betydelse av information vid start av strålbehandling mot huvud- och halscancer

    Magister-uppsats,

    Författare :Hanna Blom; Josefin Höynä; [2023-03-30]
    Nyckelord :Patienter; huvud och- halscancer; strålbehandling; information; upplevelse; intervju;

    Sammanfattning : Bakgrund: Strålbehandling vid huvud- och halscancer är en behandling med svåra akuta biverkningar och seneffekter. Patienterna inom SVF-förloppet startar behandling skyndsamt och tiden är kort från behandlingsbeslut till behandlingsstart. LÄS MER

  2. 2. Ny på distans : Kontorsarbetares upplevelser av den digitala kommunikationens betydelse under organisationsinträdet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Wilhelmina Leopoldson Fallkvist; [2023]
    Nyckelord :Organizational entry; Digital communication; Social presence; Sensemaking; Covid-19; Organisationsinträde; Digital kommunikation; Social närvaro; Meningsskapande; Covid-19;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att studera socialiseringsprocessens andra fas, organisationsinträdet, inom offentliga organisationer under Covid-19 pandemins tid av rekommenderat distansarbete. Detta görs med ett kommunikativt, digitalt perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Cornucopia? Informationssökande i en föränderlig medievärld : En studie om rapporteringen om kriget i Ukraina

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Ebba Schullström; [2023]
    Nyckelord :Cornucopia; Sveriges Television; Ukraine; live reporting; interaction; source; framing; Cornucopia; Sveriges Television; Ukraina; liveflöde; interaktion;

    Sammanfattning : Since Russia’s invasion of Ukraine on 24 of February 2022, Swedish media have covered the war daily. Alongside the traditional media coverage a blog named Cornucopia, written by the author Lars Wilderäng, has gained popularity for its post about the ongoing war. LÄS MER

  4. 4. Spara en krona eller samla en poäng? : En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Johansson; Felicia Lundmark; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Datum:                               2023-05-30     Nivå:                                  Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng     Institution:                          Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet     Författare:                                                Emma, Johansson                 Felicia, Lundmark                                                                  (97/10/25)                                 (00/05/11) Titel:                            Spara en krona eller samla en poäng? En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.     Handledare:                Rana Mostaghel   Nyckelord:                  Purchase Intention, Rabattkodsmarknadsföring, Lojalitet, Medlemskap, Köpprocess, AIDA, Influencer Marketing, Buyer-decision making process   Forskningsfrågor:       Påverkar tillgängligheten för informationssökande och jämförande konsumenternas purchase intention? Hur stor betydelse har faktorerna leveransalternativ, fraktkostnader, betalningsalternativ och medlemskap för konsumenternas purchase intention? Är rabattavdrag från ordinarie pris eller lojalitet till ett företag viktigare för konsumenter?      Syfte:                           Syftet med denna kvantitativa studie är att redovisa vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. LÄS MER

  5. 5. "Att investera är inte så svårt" : En kvalitativ studie om unga män och deras investeringsbeslut

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albin Renlund; Madeleine Hellgren; [2023]
    Nyckelord :Beteendevetenskaplig finans; unga män; investeringsbeslut; flockbeteende och rädslan för att missa.;

    Sammanfattning : Till följd av dagens digitalisering och nätbanker som Avanza och Nordnet har intresset för investeringar ökat hos privatpersoner, i dag finns det även information tillgänglig dygnet runt i alla olika former. Centrala delar i vårt informationssökande är bland annat sociala medier, vänner, familj och kollegor på arbetsplatsen. LÄS MER