Sökning: "Intervjudesign"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Intervjudesign.
1. Täflan är lifvet : en studie om tävlan i skolämnet idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur universitetsstudenter uppfattade tävlingsmoment i skolämnet idrott och hälsa samt hur de anser att tävling kan anpassas för att motivera elever att röra på sig. Studien består av en kvalitativ intervjudesign och det är tio studenter vid ett lärosäte i Sverige som medverkat. LÄS MER
2. Kvinnors upplevelser av sociala medier, skönhetsideal och självkänsla
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Föreliggande studie har inriktat sig på att utforska hur kvinnor i åldrarna 18 – 35 år upplever sociala medier och dess eventuella påverkan på deras självkänsla och skönhetsideal. Tidigare forskning inom området har visat varierande resultat där både positiva och negativa aspekter framhållits. LÄS MER
3. "Ibland är det skönt att vända sig till någon som bara kan lyssna" : Kvinnliga studenters upplevelser av socialt stöd som copingstrategi vid studierelaterad stress
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Stress är vanligt förekommande bland människor, speciellt under studietiden. Kvinnor tenderar att uppleva stressrelaterade psykiska besvär i större mån än män och individuella copingstrategier kan vara avgörande för hur stressen hanteras, där socialt stöd och copingstrategier har visat sig vara speciellt viktig. LÄS MER
4. Barnets röst och familjerättssekreterarens handlingsutrymme : Familjerättens utredning vid umgängestvist
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/HälsohögskolanSammanfattning : Huvudsyftet med denna studie är att belysa komplexiteten i familjerättens utredningar gällande umgänge i relation till handlingsutrymme, barnperspektiv samt ett barns perspektiv. Tolv familjerättssekreterare i nio olika kommuner har intervjuats enligt en semistrukturerad intervjudesign. LÄS MER
5. Lärares normativa uppfattningar kring allsidighet och saklighet – En diskursanalys
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Det här examensarbetet har undersökt vilka normativa uppfattningar samhällskunskapslärare på gymnasiet har gällande allsidighet och saklighet i undervisningen, samt hur de upplever detta i sin undervisningspraktik. Empirin resultatet baseras på har samlats in genom tre intervjuer med semistrukturerad intervjudesign. LÄS MER