Sökning: "Koncernledning"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet Koncernledning.
6. Effekter av en stark VD : En undersökning om sambandet mellan en stark verkställande direktör och företagets resultat.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna studie lyfter vi fram VD relativa ersättning i förhållande till resterande koncernledning. Studiens syfte är att analysera effekterna av en stark VD genom att undersöka sambandet mellan VD:s andel ersättning och företagets resultat vad gäller värde och lönsamhet. LÄS MER
7. Management Fee – koncernintern fakturering av ledningskostnader ur ett skatterättsligt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Management Fee, the billing of Management costs within an organization, is a part of the Transfer Pricing doctrine. Transfer Pricing has grown to become one of the most important parts of the global trade in the world today. LÄS MER
8. Lönegapen på Large Cap
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Huvudsyftet med studien är att undersöka i vilken utsträckning de företagsspecifika variabler vi inkluderar kan förklara lönegapen för Sveriges största publika företag. Ett ytterligare syfte är att kartlägga hur lönegapen mellan VD och koncernledning relativt övriga anställda skiljer sig åt mellan de största noterade företagen i Sverige. LÄS MER
9. lönegapen på midcap
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien är en undersökning av 15 företag inom 3 bransher på Mid Cap OMX stockholm. Det är en kvantitativ undersökning där vi använt oss av enkel regressionsanalys... LÄS MER
10. Produktutveckling - från idé till genomförande : skillnader i arbetsprocess mellan små och stora resebyråer
Kandidat-uppsats, Avdelningen för FöretagsekonomiSammanfattning : Tourism has been an expanding market since the first travel agency started in the middle of the 18’Th century, and today it is a global industry, with intensified competition and high demands from the customers. Product development is therefore one of the most important aspects for successful companies, and scientists also agree that the first stages in product development are the most critical. LÄS MER