Sökning: "Kundupplevd servicekvalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Kundupplevd servicekvalitet.

  1. 1. Att känna eller att inte känna sina kunder... - En uppsats om hur företag kan agera för en jämnare servicekvalitet.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Monika Nilsson; Lina Karlsson; [2009]
    Nyckelord :tilläggstjänster; kvalitet; service; tjänst; kundupplevd servicekvalitet samt upplevd servicekvalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Thank you for dining with us! En fallstudie av mystery dining på O`Learys

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Andersson; Cecilia Karlemark; Maria Anneli Theres Löhr; [2009]
    Nyckelord :kvalitet; servicekvalitet; kvalitetsarbete; o`learys; mystery dining; mystery shopping; utbildning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Thank you for dining with us! En fallstudier av mystery dining på O`Learys Författare: Maria Andersson, Cecilia Karlemark och Maria Löhr Handledare: Jörgen Eksell och Veronica Åberg Nyckelord: Kvalitet, servicekvalitet, kvalitetsarbete, O´Learys, mystery dining, mystery shopping, utbildning. Problem: Kvalitet i ett serviceföretag går endast att mäta i vissa avseenden. LÄS MER

  3. 3. Begagnatköparens besök i bilhall : − En studie om kundupplevd tjänstekvalitet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Johan Aktermo; Jonatan Andersson; [2009]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; Kundnöjdhet; Servicekvalitet;

    Sammanfattning : Titel: Besökarens besök i bilhall – En studie om kundupplevdtjänstekvalitet Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka kundupplevdtjänstekvalitet vid besök i bilhall. Informationen skall i ett senareskede kunna användas för att höja kvaliteten av kunders besök hosden auktoriserade bilhandeln. LÄS MER

  4. 4. Teknologibaserad självservice och kundupplevd servicekvalitet. En fallstudie av portabel självscanning i dagligvarubutiken.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michaela Navratil; Henrik Paulsson; [2004]
    Nyckelord :Kundupplevd servicekvalitet; portabel självscanning; attribut; Dabholkar; dagligvaruhandeln; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka om vi kan validera en generell modell för kundupplevd servicekvalitet och teknologibaserad självservice genom att applicera den på portabel självscanning i dagligvarubutiken. I en vidare förlängning undersöker vi huruvida införandet av sådan teknologi i ett företag kan påverka den upplevda servicekvaliteten i företaget som helhet. LÄS MER

  5. 5. Kundupplevd Servicekvalitet i Lågpris Respektive Traditionellt Butikskoncept - En validering av en spansk modell på svensk dagligvarumarknad

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Påhlsson; Robert Edin; Erik Troste; [2004]
    Nyckelord :Service; Servicekvalitet; Vàzquez; CALSUPER; Dagligvaruhandel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med denna studie är att utveckla förståelsen för den kundupplevda servicekvaliteten inom dagligvaruhandeln. Det underliggande syftet är att testa Vazquez m fl. (2000) modell för mätning och utvärdering av servicekvalitet inom dagligvaruhandeln. LÄS MER