Sökning: "L1 in L2 teaching"

Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade orden L1 in L2 teaching.

  1. 21. Do teachers Report Using Swedish during English Teaching?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Andersson; Yakub Khwaja; [2017]
    Nyckelord :L1 in L2 learning; Teachers perspective; Language development; ESL classroom; EFL classroom;

    Sammanfattning : This empirical degree project explores the use of Swedish in foreign language learning such as English and the subsequent consequences. For this study, we explored the positions of researchers regarding the topic and investigated how, when and why three teachers in Sweden used the Swedish language during English teaching. LÄS MER

  2. 22. Spelling with Developmental Dyslexia in English as a Second Language. A literature review

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Josephine Almgren; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today, the acquisition of a second language is viewed as an essential resource and in most cases, a vital task to be able to perform in order to be a part of society. However, different disorders such as dyslexia may impede this kind of acquisition. LÄS MER

  3. 23. Flerspråkiga elevers språkutveckling i svenska : Det dubbla uppdraget för elever och lärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Helena Ingemarsson; [2016]
    Nyckelord :Multilingual; First language development; Second language development; multilingual identity; linguistic socialization; Flerspråkiga; Förstaspråksutveckling; Andraspråksutveckling; flerspråkig identitet; språklig socialisation;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur några lärare i grundskolan beskriver flerspråkiga elevers hinder och möjligheter i sin andraspråksutveckling i svenska och försöka förstå hur de arbetar med dessa elevers språkutveckling. Denna studie bidrar med kunskap och förståelse kring: andraspråkselevers språkutveckling, deras dubbla uppgifter att både lära sig undervisningsspråket och innehållet, hur vi tillsammans i skolans värld kan undanröja hinder och möjliggöra en god språk- och kunskapsutveckling. LÄS MER

  4. 24. First Language Use in Second and Foreign Language Teaching

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Andreas Berlin; Kajsa Hammarström; [2016]
    Nyckelord :First language; second language; foreign language; code-switching; medium of instruction; second language acquisition; Förstaspråk; andraspråk; främmandespråk; code-switching; undervisningsspråk; andraspråksinlärning;

    Sammanfattning : The Swedish curriculum for the subject English in upper secondary school clearly states the English should be used“as far as possible” in the classroom. However, the possible amount of first language usage is never mentioned. LÄS MER

  5. 25. Dyslexia In L1 And L2 Teaching In K-3

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Levy Aquino Andersen; Pia Huotilainen; [2016]
    Nyckelord :Dyslexia; ESL; Learning difficulties; L1; L2; Language learning; Pedagogical support; Reading and writing difficulties;

    Sammanfattning : Approximately five percent of the Swedish population suffer from dyslexia. Therefore, this degree project aims to gain an insight into what pedagogical support in Swedish and English teaching can be offered to dyslexic pupils. Firstly, this paper provides an overview of theories and literature on dyslexia in L1 and L2. LÄS MER