Sökning: "L1 in L2 teaching"

Visar resultat 16 - 20 av 38 uppsatser innehållade orden L1 in L2 teaching.

  1. 16. Vad krävs för att elever inom studieväg 1 ska ha goda förutsättningar att genomföra kurserna på Sfi? En kvalitativ intervjustudie av några rektorers uppfattningar om möjligheter och hinder för elever inom studieväg 1 att klara sina studier på Sfi

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Margareta Ojakangas; [2019]
    Nyckelord :Swedish for immigrants Sfi ; New arrivals; Adult students; Short educated; Special education; Swedish as a second language; Collaboration; The illiterate; Educators; Sfi; nyanländ; vuxenstuderande; kortutbildad; specialpedagogik; svenska som andraspråk; samverkan; analfabet; pedagoger;

    Sammanfattning : Sfi är en skolform inom vuxenutbildningen där det bedrivs undervisning i svenska som andraspråk. Eleverna kan gå tre olika studievägar beroende på skolbakgrund från hemlandet där studieväg 1 är anpassad för elever med ingen eller maximalt fem års skolbakgrund från sitt hemland. LÄS MER

  2. 17. So, what you’re saying is …? : A study of year 9 students’ attitudes towards and perceived knowledge of communicative competence

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Daniel Sandström; [2019]
    Nyckelord :communicative competence; second language learning; pragmatic awareness; teaching focus; learner perception; lower secondary school language teaching;

    Sammanfattning : Swedes’ proficiency in English is often high up in the world rankings among the countries in which English is an L2[1]. Learners of English are routinely tested in the Swedish school system, using standardized national tests to measure how well students are doing nationwide, whilst also providing teachers with sometimes essential assistance in grading students’ language skills. LÄS MER

  3. 18. Nyanländas L2-engelska i svensk skola : fem lärares syn på engelskundervisningens tillgänglighet för nyanlända elever i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Matilda Molin; Ivana Kondic; [2019]
    Nyckelord :Nyanlända; L2; andraspråk; L1; modersmål; främmande språk; engelskundervisning; lärarstrategier;

    Sammanfattning : The purpose with this study is to find out about teachers’ strategies and views on availability when it comes to the English subject for pupils with a different mother tongue than Swedish or English in Swedish schools. This study includes the views of five teachers who teach English in years 4-6. LÄS MER

  4. 19. “I’ll take it first in English and then in Swedish” - A Study Regarding Teachers’ Language Use in English Class

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Livia Berne; [2018]
    Nyckelord :L1 in L2 teaching; Teacher perspective; Input; Target language;

    Sammanfattning : This study sets out to examine the teacher perspective of the use of Swedish and English during English teaching in year 4. Whether the first language, in this case Swedish, should be included is a much debated questions, and, there is no unanimous answer. LÄS MER

  5. 20. Feeling Set Up by The Set-up : A Study on Swedish Junior High School Students’ Understanding of Phrasal Verbs

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Agnes Jonsson; [2018]
    Nyckelord :Phrasal verbs; SLA; L1; L2; idiomaticity; explicit teaching instruction; exposure; frequency; AmE; BrE.;

    Sammanfattning : Existing research on phrasal verbs is ample due to their prevalent existence in the English language and the difficulties they bring out as a result of their lack of transparency (Liu, 2011, p. 661). However, more research is necessary to cover new generations of English learners who cross paths with phrasal verbs. LÄS MER