Sökning: "Lars Molin"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Lars Molin.
1. "En fröken af mankön" : Könsöverskridande beteende och identitet under 1800-talet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idé- och lärdomshistoriaSammanfattning : The purpose of the thesis is to examine how the gender identity of individuals who did not identify within the cisgender norm were experienced by the individuals themselves as well as perceived by their surroundings during the nineteenth century in Sweden. This is done by analysing the autobiographies of two gender nonconforming people, Therese Andreas Bruce and Lars “Lasse-Maja'' Molin. LÄS MER
2. Likvärdighet i skolan : En kritisk granskning av Lars Lindbloms likvärdighetsteori
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : This essay explores the concept of “equivalence” (likvärdighet) and how it can be defined in the context of the Swedish school system. The method that is used is a critical examination of the equivalence theory formulated by Lars Lindblom. LÄS MER
3. E-handelns aktiva fyndjägare : En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: E-handelns aktiva fyndjägare - En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
4. Marknadsföringsaktiviteter på Instagram : - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : TitelMarknadsföringsaktiviteter på Instagram - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier. NivåC-uppsats i ämnet Företagsekonomi. FörfattareFelicia Johnsén & Wintana Habte Gimariam HandledareJonas Molin & Lars-Johan Åge. LÄS MER
5. Social Customer Relationship Management : En kvalitativ studie om hur svenska företag i dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Social Customer Relationship Management - En kvalitativ studie om hur svenska företag inom dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Jennifer Palm och Louise Wallsten Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2021 - maj Syfte: Syftet med denna studie är att få ökad förståelse för hur företag inom dagligvaruhandeln arbetar med SCRM. Metod: En kvalitativ forskningsansats tillämpas för denna uppsats. LÄS MER