Sökning: "Lars Molin"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Lars Molin.

  1. 1. "En fröken af mankön" : Könsöverskridande beteende och identitet under 1800-talet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idé- och lärdomshistoria

    Författare :Majken Cederman; [2023]
    Nyckelord :Gender identity; gender nonconforming; Therese Andreas Bruce; Lars “Lasse-Maja” Molin; 19th century.; Könsöverskridande; könsidentitet; identitet; 1800-tal; Therese Andreas Bruce; Lars Lasse-Maja Molin; Lasse-Maja;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to examine how the gender identity of individuals who did not identify within the cisgender norm were experienced by the individuals themselves as well as perceived by their surroundings during the nineteenth century in Sweden. This is done by analysing the autobiographies of two gender nonconforming people, Therese Andreas Bruce and Lars “Lasse-Maja'' Molin. LÄS MER

  2. 2. Likvärdighet i skolan : En kritisk granskning av Lars Lindbloms likvärdighetsteori

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Lena Molin; [2023]
    Nyckelord :differensprincipen; Fair equality of opportunity FEO; intrinsikala barndomsnyttigheter; likvärdig;

    Sammanfattning : This essay explores the concept of “equivalence” (likvärdighet) and how it can be defined in the context of the Swedish school system. The method that is used is a critical examination of the equivalence theory formulated by Lars Lindblom. LÄS MER

  3. 3. E-handelns aktiva fyndjägare : En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Mimmi Lemrell; Sofie Wendt; [2021]
    Nyckelord :Millennials; Generation Y; Konsumtionsbeteende; E-handel; Internet; Motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Titel: E-handelns aktiva fyndjägare - En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföringsaktiviteter på Instagram : - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Wintana Habte Gimariam; Felicia Johnsén; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Instagram; Product Match-up; Source Attractiveness; Source Credibility; Varumärkesattityd;

    Sammanfattning : TitelMarknadsföringsaktiviteter på Instagram - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier. NivåC-uppsats i ämnet Företagsekonomi. FörfattareFelicia Johnsén & Wintana Habte Gimariam HandledareJonas Molin & Lars-Johan Åge. LÄS MER

  5. 5. Social Customer Relationship Management : En kvalitativ studie om hur svenska företag i dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jennifer Palm; Louise Wallsten; [2021]
    Nyckelord :Social Customer Relationship Management SCRM ; Sociala medier; Electronic-Word-Of-Mouth eWOM ; Dagligvaruhandel;

    Sammanfattning : Titel: Social Customer Relationship Management - En kvalitativ studie om hur svenska företag inom dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Jennifer Palm och Louise Wallsten   Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge   Datum: 2021 - maj     Syfte: Syftet med denna studie är att få ökad förståelse för hur företag inom dagligvaruhandeln arbetar med SCRM.     Metod: En kvalitativ forskningsansats tillämpas för denna uppsats. LÄS MER