Sökning: "Marknadsföring gym"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Marknadsföring gym.
11. Kosttillskott bland gymbesökare : det nödvändigaste av onödigheter?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Gymanläggningar öppnar för skapandet av en kultur där muskulösa och väldefinierade kroppsformer, eller ideala kroppsformer, står i centrum. I denna ”gymkultur” har även användningen av kosttillskott som exempelvis kreatin och whey protein bland manliga gymbesökare blivit något av en självklarhet. LÄS MER
12. Framgångsfaktorer för köpcentrum
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Framgångsfaktorer för Köpcentrum Nivå: C-uppsats inom ämnet marknadsföring Författare: Emil Eliasson & Anna Haapalehto Handledare: Lars Steiner Datum: 2011-06 Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att ta reda på vilka faktorer som behövs för att ett köpcentrum ska bli framgångsrikt. Vad efterfrågar konsumenterna i dagsläget om vilka preferenser de har till ett köpcentrum. LÄS MER
13. Intern marknadsföring - En fallstudie inom gymbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : De stora och etablerade gymkedjorna verkar på en marknad som kännetecknas av att vara mogen och som under de senaste åren blivit utsatt för en ökad konkurrens. Den ökade konkurrensen utgörs utav de nyetablerade lågpriskedjorna. LÄS MER
14. vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? : En studie om förväntningar inom intern marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning Ämne/Kurs: Kandidatuppsats, Mälardalens Högskola, EFO225 Författare: Astrid Lindholm, Therese Högberg och Linda Magnusson Handledare: Ingemar Haglund, universitetsadjunkt vid Mälardalens Högskola Nyckelbegrepp: Förväntningar, intern marknadsföring, personliga behov, Word-of- Mouth, tidigare erfarenheter, rederi Titel: Vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? – En studie om förväntningar och intern marknadsföring inom rederibranschen. Syfte: Syftet med arbetet är att identifiera vilka förväntningar blivande sjökaptener och fartygsingenjörer vid de två sjöfartskolorna i Sverige har på sina framtida arbetsgivare. LÄS MER