Sökning: "Marknadsföring gym"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Marknadsföring gym.

  1. 11. Kosttillskott bland gymbesökare : det nödvändigaste av onödigheter?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Keyur Patel; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; gymkultur; kosttillskott; innehållsanalys;

    Sammanfattning : Gymanläggningar öppnar för skapandet av en kultur där muskulösa och väldefinierade kroppsformer, eller ideala kroppsformer, står i centrum. I denna ”gymkultur” har även användningen av kosttillskott som exempelvis kreatin och whey protein bland manliga gymbesökare blivit något av en självklarhet. LÄS MER

  2. 12. Framgångsfaktorer för köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emil Eliasson; Anna Haapalehto; [2011]
    Nyckelord :shopping centre; factors of success; köpcentrum; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Framgångsfaktorer för Köpcentrum Nivå: C-uppsats inom ämnet marknadsföring Författare: Emil Eliasson & Anna Haapalehto Handledare: Lars Steiner Datum: 2011-06 Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att ta reda på vilka faktorer som behövs för att ett köpcentrum ska bli framgångsrikt. Vad efterfrågar konsumenterna i dagsläget om vilka preferenser de har till ett köpcentrum. LÄS MER

  3. 13. Intern marknadsföring - En fallstudie inom gymbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Stina Johansson; Jessica Haraldsson; [2008]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; Intern kommunikation; Motivation; Involvering; Mervärdeskapande; Gymkedjor; Relationsmarknadsföring; Lojalitet; Sats;

    Sammanfattning : De stora och etablerade gymkedjorna verkar på en marknad som kännetecknas av att vara mogen och som under de senaste åren blivit utsatt för en ökad konkurrens. Den ökade konkurrensen utgörs utav de nyetablerade lågpriskedjorna. LÄS MER

  4. 14. vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? : En studie om förväntningar inom intern marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Linda Magnusson; Therese högberg; Astrid Lindholm; [2008]
    Nyckelord :Förväntningar; intern marknadsföring; Word-of-mouth; personliga behov; Tidigare erfarenheter; rederi;

    Sammanfattning : Sammanfattning Ämne/Kurs: Kandidatuppsats, Mälardalens Högskola, EFO225 Författare: Astrid Lindholm, Therese Högberg och Linda Magnusson Handledare: Ingemar Haglund, universitetsadjunkt vid Mälardalens Högskola Nyckelbegrepp: Förväntningar, intern marknadsföring, personliga behov, Word-of- Mouth, tidigare erfarenheter, rederi Titel: Vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? – En studie om förväntningar och intern marknadsföring inom rederibranschen. Syfte: Syftet med arbetet är att identifiera vilka förväntningar blivande sjökaptener och fartygsingenjörer vid de två sjöfartskolorna i Sverige har på sina framtida arbetsgivare. LÄS MER