Sökning: "Martin Rickard"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Martin Rickard.
11. Företagskommunikation och budskapmottagande
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att kunna nå ut med sitt budskap och att budskapet uppfattas på rätt sätt blir allt viktigare inom marknadsföringen i vissa branscher i och med den ökande konkurrensen mellan företag och då företag försöker differentiera sig gentemot konkurrenterna. Det är viktigt för vissa företag att redan under studenternas studietid försöka förmedla sina budskap, som studenter sedan kan ta med sig ut i arbetslivet då de exempelvis ska söka arbete eller då de kanske kommer att inneha beslutsfattande positioner i olika företag. LÄS MER
12. DSB – The enabler or disabler A qualitative study of the transforming of the relationship between Volvo CE and their dealers
D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : It is relatively easy to control how a company’s brand is being used within the company, but it becomes more complicated with external business partners that are promoting and selling products that are connected to the brand. Companies use different course of actions regarding how they approach this dilemma. LÄS MER
13. Strategiförändringars påverkan på styrsystem - en fallstudie av Alfa Laval
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet är att belysa och förklara de problem och möjligheter som uppstår i styrsystemet vid strategiförändringar. Uppsatsen kommer att utröna var i verksamheten och hur problem, som orsakas av en missanpassning mellan strategi, organisation och styrsystem, uppstår. LÄS MER
14. Internet som ett strategiskt verktyg för småföretag
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Background: Internet is a new phenomenon; small companies have only used Internet a couple of years. Internet created a lot of new possibilities for the companies. Internet is a new marketing and communication channel for the company. Purpose: The purpose of this thesis is to examine how small companies can use Internet as a strategic tool. LÄS MER