Sökning: "Martin Rickard"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Martin Rickard.

  1. 11. Företagskommunikation och budskapmottagande

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rickard Johansson; Andrea Martin; [2007]
    Nyckelord :Kommunikation; företag; studenter;

    Sammanfattning : Att kunna nå ut med sitt budskap och att budskapet uppfattas på rätt sätt blir allt viktigare inom marknadsföringen i vissa branscher i och med den ökande konkurrensen mellan företag och då företag försöker differentiera sig gentemot konkurrenterna. Det är viktigt för vissa företag att redan under studenternas studietid försöka förmedla sina budskap, som studenter sedan kan ta med sig ut i arbetslivet då de exempelvis ska söka arbete eller då de kanske kommer att inneha beslutsfattande positioner i olika företag. LÄS MER

  2. 12. DSB – The enabler or disabler A qualitative study of the transforming of the relationship between Volvo CE and their dealers

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Rickard Strömberg; Martin Palmqvist; Carl Löjdquist; [2003]
    Nyckelord :Relationship; web design; trust; branding;

    Sammanfattning : It is relatively easy to control how a company’s brand is being used within the company, but it becomes more complicated with external business partners that are promoting and selling products that are connected to the brand. Companies use different course of actions regarding how they approach this dilemma. LÄS MER

  3. 13. Strategiförändringars påverkan på styrsystem - en fallstudie av Alfa Laval

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Waldén; Jenny Andreasson; Rickard Nyqvist; [2003]
    Nyckelord :Alfa Laval; Management control; Process; Strategiförändring; Styrsystem; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att belysa och förklara de problem och möjligheter som uppstår i styrsystemet vid strategiförändringar. Uppsatsen kommer att utröna var i verksamheten och hur problem, som orsakas av en missanpassning mellan strategi, organisation och styrsystem, uppstår. LÄS MER

  4. 14. Internet som ett strategiskt verktyg för småföretag

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Rickard Karlsson; Martin Kennerud Wickström; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; Thomas Karlsson; strategi; internet; småföretag; marknadsföring; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: Internet is a new phenomenon; small companies have only used Internet a couple of years. Internet created a lot of new possibilities for the companies. Internet is a new marketing and communication channel for the company. Purpose: The purpose of this thesis is to examine how small companies can use Internet as a strategic tool. LÄS MER