Sökning: "Online Travel Agencies"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden Online Travel Agencies.
16. Filtering estimated series of residential burglaries using spatio-temporal route calculations
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknikSammanfattning : Context. According to Swedish National Council for Crime Prevention, there is an increase of 19% in residential burglary crimes in Sweden over the last decade and only 5% of the total crimes reported were actually solved by the law enforcement agencies. LÄS MER
17. Kommer den fysiska resebyrån att överleva? : En undersökning om konkurrensen mellan den fysiska och virtuella resebyrån
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur det kommer sig att den fysiska resebyrån finns kvar och hur framtiden ser ut hos dessa i och med teknologins snabba framväxt. Metod: Denna studie utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER
18. Internets påverkan på den traditionella resebyråns framtid : En studie om resebyråns roll på marknaden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet är att identifiera olika typer av värdeskapande och konkurrensfördelar som kan uppstå i den fysiska resebyrån genom att undersöka och analysera; användandet av informationsteknologin, det fysiska servicelandskapet och erbjudandet för kunden. Relaterat till syftet har vi formulerat en forskningsfråga som blev enligt följande: Hur möjliggör traditionella resebyråer skapandet av olika typer av värde för sina kunder genom sitt fysiska servicelandskap? Vår uppsats är en kvalitativ forskningsmetod, då vi eftersträvat en djup undersökning för vår valda forskningsfråga. LÄS MER
19. Hotellens marknadsföring : En fråga om olika förhållningssätt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Tidigare forskning kring de två aktörerna hotell och onlineresebyråer har koncentrerats runt intäktsoptimering samt konsumentbeteende gällande omdömen relaterat till onlineresebyråer. Det råder däremot en avsaknad gällande tidigare forskning runt hotellens strategiska marknadsföringsbeslut i och med att de ansluter sig till olika onlineresebyråer. LÄS MER
20. The Importance of Online Reviews : A qualitative study of how Swedish consumers search for information regarding accommodation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : As the Internet usage in the world has rapidly increased, information can now be shared and spread to individuals all over the world. Word-of-mouth communication that previously was communicated face-to-face can now be communicated online, through electronic word-of-mouth and user-generated content. LÄS MER