Sökning: "Online Travel Agencies"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden Online Travel Agencies.

  1. 16. Filtering estimated series of residential burglaries using spatio-temporal route calculations

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Jaswanth Bala; [2016]
    Nyckelord :Residential Burglaries; Serial Crimes; Spatial Analysis; Online Direction Services; Swedish police;

    Sammanfattning : Context. According to Swedish National Council for Crime Prevention, there is an increase of 19% in residential burglary crimes in Sweden over the last decade and only 5% of the total crimes reported were actually solved by the law enforcement agencies. LÄS MER

  2. 17. Kommer den fysiska resebyrån att överleva? : En undersökning om konkurrensen mellan den fysiska och virtuella resebyrån

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anna Wang; Ingemar Weiner; [2016]
    Nyckelord :Travel agency; physical travel agency; virtual travel agency; Internet; online.; Resebyrå; fysisk resebyrå; virtuell resebyrå; Internet; online.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur det kommer sig att den fysiska resebyrån finns kvar och hur framtiden ser ut hos dessa i och med teknologins snabba framväxt.  Metod: Denna studie utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER

  3. 18. Internets påverkan på den traditionella resebyråns framtid : En studie om resebyråns roll på marknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Natascha Eggel; Nadja Strekalova; [2015]
    Nyckelord :Traditional travel agencies; value creation; competetive advantages; informationtechnology; physical servicescape; service offering; Traditionella resebyråer; värdeskapande; konkurrensfördelar; informationsteknologi; det fysiska servicelandskapet; tjänsteerbjudandet;

    Sammanfattning : Syftet är att identifiera olika typer av värdeskapande och konkurrensfördelar som kan uppstå i den fysiska resebyrån genom att undersöka och analysera; användandet av informationsteknologin, det fysiska servicelandskapet och erbjudandet för kunden. Relaterat till syftet har vi formulerat en forskningsfråga som blev enligt följande: Hur möjliggör traditionella resebyråer skapandet av olika typer av värde för sina kunder genom sitt fysiska servicelandskap? Vår uppsats är en kvalitativ forskningsmetod, då vi eftersträvat en djup undersökning för vår valda forskningsfråga. LÄS MER

  4. 19. Hotellens marknadsföring : En fråga om olika förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Hector Falk; Markus Lagerstedt; [2015]
    Nyckelord :Hotel; online travel agency; marketing; marketingmix;

    Sammanfattning : Tidigare forskning kring de två aktörerna hotell och onlineresebyråer har koncentrerats runt intäktsoptimering samt konsumentbeteende gällande omdömen relaterat till onlineresebyråer. Det råder däremot en avsaknad gällande tidigare forskning runt hotellens strategiska marknadsföringsbeslut i och med att de ansluter sig till olika onlineresebyråer. LÄS MER

  5. 20. The Importance of Online Reviews : A qualitative study of how Swedish consumers search for information regarding accommodation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Tina Romanov; Sofia Svedin; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As the Internet usage in the world has rapidly increased, information can now be shared and spread to individuals all over the world. Word-of-mouth communication that previously was communicated face-to-face can now be communicated online, through electronic word-of-mouth and user-generated content. LÄS MER