Sökning: "PR plattform"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden PR plattform.

  1. 1. ”HÅLLER DU MED? DELA GÄRNA!” En studie av riksdagspartiernas kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Victoria Busck; Filippa Dahlkild; [2017-02-15]
    Nyckelord :Facebook; social media; political communication; mediatization; media logic;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet med inriktning PR, opinionsbildning och omvärld Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2016 Uppdragsgivare: JMG, Institutionen för Journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. Handledare: Gustav Persson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 53 Antal ord: 19 970 Nyckelord: Facebook, social media, political communication, mediatization, media logic Syfte: Syftet är att analysera hur relationen mellan medier, medborgare och politik tar sig i uttryck genom politisk kommunikation på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Crowdsourcing Sources : Designing a media catching service for media and PR in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Johanna Gruszka; [2016]
    Nyckelord :crowdsourcing; media catching; public relations; storytelling;

    Sammanfattning : For decades, the relationship between journalists and PR representatives has been found to be a difficult one, due to a lot of economic and professional pressure on journalists, and PR agents trying to push their agenda. Digitalization has brought many new tools into the game and one of them is turning this relationship around: Media Catching. LÄS MER

  3. 3. How Can Event Companies Use Facebook’s Ad Manager to Optimise the Click-Through-Rates of their Native Instagram Ads?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Eline Absillis; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marketers have come to realise that an abundance of potential customers can be reached through Facebook advertising. Although a new player, Instagram is quickly catching up to Facebook’s success with its native ads. Despite this, there is a scarcity in the amount of academic literature that explores the use of them. LÄS MER

  4. 4. Konsumentens upplevelse av interaktiv reklam

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Ruth Zagadou; Martina Cierzniak; [2015]
    Nyckelord :Attityd; Interaktivitet; Reklam; PR;

    Sammanfattning : Tidigare studier påvisar att dagens marknadsföring inte är lika effektiv som förr, och behöver därmed nyanseras. Marknadsförare är på ständig jakt efter nya effektiva sätt att förmedla sina budskap på. En av dessa nya fenomen är interaktiv reklam. LÄS MER

  5. 5. Användarna och företagen : En studie i användarnas inställning till företag på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Philip Stockenhed; [2013]
    Nyckelord :Instagram; sociala medier; smarttelefon; marknadskommunikation; PR; mobilmarkandsföring; kvantitativ studie.;

    Sammanfattning : Utvecklingen av smarta telefoner och sociala medier har gjort det enklare för människor att kommunicera med varandra. Detta är något som företag inte varit sena med att ta till förfogande. Då det idag anses som en självklarhet att företag befinner sig på sociala medier har intresset växt för hur mobilmarknadsföring går till. LÄS MER