Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Berättelser om lärarens mång- och tvetydliga vardag : ett komplexitetsteoretiskt perspektiv

    Master-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Rebecka Augustinsson; [2021]
    Nyckelord :Complexity theories; self-organization; emerge; process; relations; scientific basis; evidence; paradox and complexity thinking; Komplexitetsteorier; självorganisering; pågående; relationer; paradoxer; vetenskaplig grund; evidens och komplexitetstänkande;

    Sammanfattning : Studien har som syfte att tolka och förstå det som pågår i lärarens vardag med hjälp av komplexitetsteorier. Komplexitetsteorier utgör de specifika delarna i komplexitetstänkande som är en resurs för att diskutera relationen mellan skolan som komplext system, vetenskaplig grund och evidens. LÄS MER

  2. 2. To have or not to have - Evidensbaserad undervisning i samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Rebecka Augustinsson; [2017]
    Nyckelord :Evidens; evidensbaserad undervisning; evidensinformerad undervisning; samhällskunskap; komplexitet; lärande; utvärdering;

    Sammanfattning : Denna uppsats har sitt fokus på evidens i klassrummet där samhällskunskap är ämnet. Evidens är ett begrepp som har blivit centralt när det diskuteras skolutveckling. Evidensbaserad undervisning innebär systematiserade metoder som är vetenskapligt prövade. LÄS MER