Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Berättelser om lärarens mång- och tvetydliga vardag : ett komplexitetsteoretiskt perspektiv
Master-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studien har som syfte att tolka och förstå det som pågår i lärarens vardag med hjälp av komplexitetsteorier. Komplexitetsteorier utgör de specifika delarna i komplexitetstänkande som är en resurs för att diskutera relationen mellan skolan som komplext system, vetenskaplig grund och evidens. LÄS MER
2. To have or not to have - Evidensbaserad undervisning i samhällskunskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Denna uppsats har sitt fokus på evidens i klassrummet där samhällskunskap är ämnet. Evidens är ett begrepp som har blivit centralt när det diskuteras skolutveckling. Evidensbaserad undervisning innebär systematiserade metoder som är vetenskapligt prövade. LÄS MER