Sökning: "Rikard Frangeur"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Rikard Frangeur.

  1. 1. Public-Private Partnerships on Two-sided Markets

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rikard Frangeur; Herman Jacobson; [2015]
    Nyckelord :Stakeholder Management; Private Public Partnership; Two-sided Market; Network Effects; Dominant Design; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Public-Private Partnerships on Two-sided Markets Seminar date: 26 May 2015 Course: FEKN90 Authors: Herman Jacobson and Rikard Frangeur Supervisor: Dr. Magnus Johansson Key words: Stakeholder Management, Private Public Partnership, Two-sided Market, Network Effects, Dominant Design Purpose: The purpose of this study is to deepen the understanding of how a private, stakeholder-oriented party is supposed to successfully participate in a Public-Private Partnership, where the goal is to support the development of a two-sided emerging market. LÄS MER

  2. 2. Företagskulturs påverkan på anställdas motivation inom kunskapsintensivt arbete

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rikard Frangeur; Carl Jägerholm Fowelin; Robert Nyberg; [2014]
    Nyckelord :Fem nyckelord: Företagskultur; Motivation; ansträngning; agentkostnader; Kunskapsintensivt arbete; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Företagskulturs påverkan på anställdas motivation inom kunskapsintensivt arbete Seminariedatum: 2014-06-04 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rikard Frangeur, Carl Jägerholm Fowelin, Robert Nyberg Handledare: Ola Mattisson Fem nyckelord: Företagskultur, Motivation, ansträngning, agentkostnader, Kunskapsintensivt arbete Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur motivation hos anställda med kunskapsintensiva arbetsuppgifter påverkas av företagskultur. Metod: En kvalitativ studie med induktiv ansats har genomförts grundat på en tvärsnittlig forskningsdesign. LÄS MER