Sökning: "Robin Jonsson"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Robin Jonsson.

  1. 1. Elektroniska underskrifter, ett tekniskt och juridiskt fenomen : En utredning av elektroniska underskrifters rättsliga förhållande till teknik och funktioner

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Isak Jonsson; Robin Nahlbom; [2022]
    Nyckelord :electronic signature; electronic signatures; digital signature; digital signatures; avtalsrätt; elektroniska avtal; elektroniskt avtal; elektronisk underskrift; elektroniska underskrifter; elektronisk signatur; elektroniska signaturer; elektroniskt undertecknande; digital signatur; elektroniskt avtalsslut; digitalt avtal; digitala avtalsslut; EIDAS; eIDAS-förordningen; eIDAS förordningen; undertecknande; elektronisk signatur; elektroniska signaturer; underskrift; underskrifter; funktioner; underskrifters funktioner; tekniska funktioner; rättsliga funktioner; rättslig funktion; enkel elektronisk underskrift; avancerad elektronisk underskrift; kvalificerad elektronisk underskrift;

    Sammanfattning : I uppsatsen utreds det tekniska och juridiska fenomenet elektroniska underskrifter, som idag till viss del har ersatt traditionella handskrivna underskrifter. Den rättsliga ställningen för elektroniska underskrifter påverkas direkt av den teknik de bygger på, varför juridiken bör anses vara nära sammankopplad med tekniken. LÄS MER

  2. 2. Användaracceptans av IT för grundskolelärare : En kvalitativ studie om användaracceptans av ny teknik under Covid-19

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Christopher-Robin Jonsson; Dennis Thorsson; [2022]
    Nyckelord :User acceptance; elementary school; digitalisation; Användaracceptans; grundskola; digitalisering;

    Sammanfattning : Idag tillämpar alla svenska skolor digitala verktyg i sin undervisning. Digitaliseringen ingår i den svenska grundskolan för att få en mer digitalt kompetent befolkning i framtiden. Sveriges digitalisering har drivits framåt i många år, men med Covid-19 pandemin fick skolornas digitalisering verkligen sättas på prov. LÄS MER

  3. 3. Consumer Value Perception of Smartphones : A Comparative Study of Swedish and Japanese Millennials

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Eric Adam George Akiba; Robin Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Consumer value perception; Smartphone value perception; Comparative study of Japanese and Swedish Millennials; Value perception categories.;

    Sammanfattning : Background: With the emergence of smartphones being a novel and increasingly relevant occurrence, and both the Swedish and Japanese markets being highly prominent in smartphone usage and technological adoption, there exists an avenue of research that compares these two markets. This research examines the consumer value perception of smartphones in millennials, the first digital natives, comparatively between the two markets. LÄS MER

  4. 4. Motivationsfaktorer till frivillig hållbarhetsrapportering och en analys av rapportens innehåll : en insikt från svenska SME:s

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Robin Salomonsson; Sebastian Jonsson; [2021]
    Nyckelord :ESG; small and medium-sized enterprises; motivation; sustainability reporting; sustainability; voluntary; reporting quality; ESG; små och medelstora företag; motivation; hållbarhetsrapportering; hållbarhet; frivilligt; rapporteringskvalitét;

    Sammanfattning : Problematiseringen i den här studien har visat att det redan har gjorts en omfattande forskning avseende hållbarhetsrapportering, SME:s och motivationen bakom hållbarhetsaktiviteter. Emellertid har ett forskningsgap identifierats angående varför små och medelstora aktiebolag som inte har lagstadgad skyldighet att hållbarhetsrapporterar ändå gör det. LÄS MER

  5. 5. COVID-19’s Effect on Consumer Decision-Making in Millennials :  A Study of Fashion Consumption in Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Rafae Ahmad; Yuki Tsuchida; Robin Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Fashion; Millennials; Consumer Decision-Making;

    Sammanfattning : Background: With the COVID-19 pandemic having brought on drastic lifestyle changes in the form of lockdowns, stay at home orders and social distancing directives, there exists an avenue for research for how these circumstances have affected the decision-making process of millennials towards fashion products. This can be done by exploring the changes that the COVID-19 pandemic has had on millennials' consumer decision making process. LÄS MER