Sökning: "Sales Function"
Visar resultat 1 - 5 av 129 uppsatser innehållade orden Sales Function.
1. Förutsättningar för en lyckad implementation av PaaS-modeller : En kvalitativ studie om drivkrafter, utmaningar, åtgärder och förmågor
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : I en värld där tjänstefieringsprocessen blivit alltmer vanlig och där konsumenterna börjar övergå i en förändring från att äga produkter till att i stället äga rätten att använda dem, har flera typer affärsmodeller uppstått som gör detta möjligt. En av dessa är produkt som en tjänst (Product as a Service - PaaS), som är ett relativt nytt koncept där kunden inte äger produkten, utan snarare betalar för tillgången till den. LÄS MER
2. Selling with Personality: The Role of Personal Branding in B2B Social Selling : An Exploratory Study of Personal Branding for B2B sales personnel.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : This research aims to facilitate sales personnel and companies in understanding the interrelation of personal branding within sales and how it should be utilized effectively. Thus, the thesis explores how sales personnel develop and communicate their personal brand, and additionally how personal branding relates to social selling in a B2B context. LÄS MER
3. Exploring the feasibility of resellers in the battery diagnostics industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : One of the most important sources of the world development is energy and Battery energy storage systems (BESS) have emerged as crucial components in transitioning from conventional energy systems to more sustainable and environmentally friendly alternatives. Despite BESS’s importance, the dissemination of knowledge about how this technology function has not kept pace with its market development. LÄS MER
4. MEDARBETARES FÖRÄNDRADE SJÄLVSTÄNDIGHET OCH MÖJLIGHET TILL BESLUTSFATTANDE VID HYBRIDARBETE : En fallstudie med mixad metod om hur självständigheten och möjligheten till beslutsfattande hos individer inom organisationers försäljningsfunktion förändrats vid skiftet till hybridarbete
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-05-30 Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Sofie Eriksson (94/04/20) Frida Tjärnström (96/03/05) Titel: Medarbetares förändrade självständighet och möjlighet till beslutfattande vid hybridarbete - En fallstudie med mixad metod om hur självständigheten och möjligheten till beslutsfattande hos individer inom organisationers försäljningsfunktion förändras vid skiftet till hybridarbete Handledare: Magnus Linderström Nyckelord: Organisationsförändring, hybridarbete, beslutsfattande och självständighet Forskningsfråga: Hur upplever chefer och medarbetare att medarbetares självständighet och möjlighet till beslutsfattande förändrats vid skiftet till hybridarbete? Syfte: Syftet med denna fallstudie genom organisationers försäljningsfunktion var att få en djupare förståelse för den organisationsförändring som skett vid övergång till hybridarbete. Detta med ett fokus ur ett självständighets- och beslutsperspektiv på individnivå. LÄS MER
5. Life cycle cost analysis as a tool for industrial sales: lessons from two industries in India Subcon
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Industrial selling is considered to be one of the highly challenging tasks and sales personnel are exploring new strategies and tools to stay ahead of the competition to achieve organizational objectives. The study has focused on adding to the academic knowledge of the use of an innovative and creative sales tool to enhance the performance of the function. LÄS MER