Sökning: "Self-Fulfillment"
Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade ordet Self-Fulfillment.
11. Sekten - den "färdigpaketerade" lösningen : En kvalitativ studie om hur ensamhet och sökandet efter tillhörighet kan leda till ett sektmedlemskap
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Ensamhet och bristen på tillhörighet bland människor i det moderna samhället är ett utbrett och växande problem. Strävan efter individualitet och självuppfyllelse präglar individer i det moderna individuella samhället – ett samhälle där friheten och möjligheterna även genererar i rädsla, ångest, otrygghet och existentiell ensamhet (Bauman, 2002). LÄS MER
12. Som ovan, så nedan : En kvalitativ studie om astrologins roll i sökandet efter ett inre jag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The aim of this study is to get a better understanding of why people turn to astrology in todays secularized Sweden. More specifically, the purpose of the study is to investigate whether astrology functions as a mean of self-fulfillment in the pursuit of a deep self. LÄS MER
13. Att vara eller att vara en vara - En kvalitativ studie om erfarenheter hos unga arbetssökande
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka unga arbetssökandes erfarenheter av Arbetsförmedlingens roll i deras etablering på arbetsmarknaden, samt analysera hur detta kan förstås utifrån en utveckling mot en individualiserad arbetsmarknadspolitik. Studien bygger på två kvalitativa fokusgruppsintervjuer med totalt åtta arbetssökande personer i åldrarna 18-24 år. LÄS MER
14. Part-time Humanitarians : International volunteers in the humanitarian response to the 'European refugee crisis' in Greece
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Focusing on the case study of the so-called ‘European refugee crisis’ in Greece since 2015, the research highlights new insights into the motivations, experiences, and challenges of international volunteers in humanitarian relief operations. Unlike previous analyses on volunteer motivations, this study’s analytical framework is built on a combination of the functional (psychological) and symbolic (sociological) approach to the theory of motivation. LÄS MER
15. WATCH OUT FOR GENERATION Z! – A Qualitative Research About Generational Differences and Similarities Towards Influence Marketing within Lifestyle Brands
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this research is to investigate Generation Y and Generation Z and their relation and approach to influence marketing and what challenges these generations’ preferences and behaviors could generate for managers within lifestyle brands. The research question this study is aiming to analyze is: What role do generational differences play in influence marketing and what are the potential managerial challenges for lifestyle brands? To conduct the purpose of this research, a qualitative method has been implemented. LÄS MER