Sökning: "Telia Company"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden Telia Company.
1. Agilt ledarskap : Egenskaper för ledare på Telia
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : För att bli konkurrenskraftiga behöver organisationer bli agila. Genom nya arbetssätt och tankesätt rusta upp sig för framtiden där de anpassar till dagens snabbrörliga värld, som är avgörande för organisationens överlevnad. LÄS MER
2. Fördelar och nackdelar med Digitala assistenter : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Artificial Intelligence och robotar tar en allt större plats i samhället och viktiga arbeten automatiseras för att effektivisera processer. Digitala assistenter som är en AI-teknik tillämpas inom många verksamheter och underlättar många uppgifter. LÄS MER
3. The Paradox of Mixing the Old with the New : A Case Study of Knowledge Recombination in the Digital Age
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Companies in their search for value creation face different challenges when undertaking digital transformation (DT). Incumbent firms struggle differently than smaller-sized or newer firms because of their characteristics. LÄS MER
4. Evaluation between Google's and Microsoft's automated speech recognition services regarding performance in Swedish
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : This thesis describes the comparison of two Automatic Speech Recognition (ASR) systems, used in the context of call center self-service systems, in Swedish. One of the ASR systems is provided by Google and the other is from Microsoft. LÄS MER
5. UX spelar roll: Förbättra prestanda hos webbsida för förbättrad användarupplevelse av webbapplikation.
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Företaget Telia har en webbapplikation som är under utveckling och ska fungera som en internportal för kunder till företaget. De upplever en bristande prestanda i frontenddelen av applikationen i form av långa laddningstider. LÄS MER