Sökning: "The Swedish Management Consulting Industry"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden The Swedish Management Consulting Industry.

  1. 21. Kvinnor och deras karriäravancemang på managementkonsultföretag - en fallstudie om varför det är svårare för kvinnor att avancera på managementkonsultföretag

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Emmie Sjöström; Julia Siklander; [2014]
    Nyckelord :women; gender; management consulting; career advancement; socially constructed gender roles;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to examine why women face greater difficulties than men in the management consulting industry when advancing as well as to identify potential success factors that enable women to overcome the existing difficulties. In order to fulfil the purpose, a theoretical framework including gender and organisational theory has been applied to a qualitative case study of two Swedish management consulting firms. LÄS MER

  2. 22. Ledarskap och motivation inom bemanningsbranschen : Konsultchefers uppfattning av motivationsbehovet hos konsulter

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Christoffer Rönnqvist; Alice Schmuck; [2012]
    Nyckelord :Yttre motivation; Inre motivation; Ledarskap; Feedback; Organizational Behavior Management; Bemanningsföretag;

    Sammanfattning : ABSTRAKT Titel: Ledarskap och motivation inom bemanningsbranschen - Konsultchefers uppfattning av motivationsbehovet hos konsulter Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Christoffer Rönnqvist och Alice Schmuck Handledare: Maria Fregidou Malama Datum: 2012-06-14 Syfte: Genom att vara anställd hos bemanningsföretag befinner man sig i en trepartsrelation som består av en själv, konsultchefen och kundföretaget. Detta innebär att konsultchefer kan ha det svårt att motivera sina konsulter, eftersom de utför sitt arbete på olika platser. LÄS MER

  3. 23. Den svenska managementkonsultbranschen ochvikten av att skapa förtroende i samspeletmellan konsult och klient : - En fallstudie av Reforce International AB

    M1-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Camilla Vestlinder; Karin Olofsdotter; [2011]
    Nyckelord :Management Consultant; The Swedish Management Consulting Industry; Positioning Strategies; Trust; reforce; Managementkonsult; den svenska managementkonsultmarknaden; positioneringsstrategier; förtroende Reforce;

    Sammanfattning : Begreppet managementkonsult har visat sig vara diffust och vad professionen innebär är svårt att definiera. Det faktum att managementkonsulter i princip säljer ett löfte om vad de ska leverera gör att förmågan att inge förtroende är en viktig egenskap hos en konsult. LÄS MER

  4. 24. Leaderships impact on innovation : A case study on a small business in software industry

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Alexander Saers; Maria Sedell; [2011]
    Nyckelord :Transformational leadership; open innovation; case study; organization; SME; software industry;

    Sammanfattning : The ongoing globalization and the ever changing economic climate put pressure on companies’ innovative capability. The purpose of this thesis is to investigate what role leadership has for enhancing innovation in a small software company in the open innovation dimension. LÄS MER

  5. 25. Rätt mental inställning kan förändra en hel bransch : En fallstudie i knowledge management på ett teknikkonsultföretag

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Andreas Ekeskär; [2009]
    Nyckelord :knowledge management; technical consultant; teknikkonsult; knowledge management; kunskapshantering; erfarenhetsåterföring; kompetensutveckling; organisation; management; projektledning; konsult; knowledge management;

    Sammanfattning : “Knowledge is like money: to be of value it must circulate, and in circulating it can increase in quantity and, hopefully, in value.” – Louis L’Amour Kunskap är ofta något som tas för givet och som självklart i många organisationer men faktum är att kunskap är en värdefull som resurs som rätt hanterad kan vara en väldig tillgång för en organisation. LÄS MER