Sökning: "The Swedish Management Consulting Industry"

Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade orden The Swedish Management Consulting Industry.

  1. 6. Exploring Private Facilitation Strategies for Industrial Symbiosis: a Case Study from the Swedish Food Industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Evgenii Petelin; [2020]
    Nyckelord :industrial symbiosis; facilitation; barriers to innovation; innovation intermediary; food industry; Social Sciences;

    Sammanfattning : The concept of industrial symbiosis (IS) provides practical solutions for resource efficiency and low-carbon development. The IS represents a collective, multi-industrial approach for companies to improve their economic and environmental performance through the sharing of heat, electricity, water, by-products, information, and reuse of waste. LÄS MER

  2. 7. Assessing the value of advice : Evaluation approaches of small management consulting firms

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Niklas Grufman; Cornelia Larker; [2020]
    Nyckelord :Management consulting; Evaluation; Knowledge Intensive Services; Customer satisfaction; Relationship management; Performance-based pricing;

    Sammanfattning : Whilst utilization of management consulting services has become an integral part of the contemporary economy and functioning of many organizations, intangibility leaves clients unable to predict or objectively assess the values created in consulting engagements. According to scholars, attempts to counteract the principal-agent related risks of opportunism and divergent incentives are expected to increase following higher competition, consumer awareness and anticipated increased demand for performance-based pricing. LÄS MER

  3. 8. Humankapital i kunskapsintensiva konsultföretag : En kvalitativ studie om hur humankapital värderas och redovisas i kunskapsintensiva konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Olle Johansson; Saad Mohammed; [2020]
    Nyckelord :human capital; intellectual capital; measurement; accounting; knowledge-intensive consulting firms; humankapital; intellektuellt kapital; värdering; redovisning; kunskapsintensiva konsultföretag;

    Sammanfattning : Titel: Humankapital i kunskapsintensiva konsultföretag - En kvalitativ studie om hur humankapital värderas och redovisas i kunskapsintensiva konsultföretag Bakgrund: Humankapital är en del av företagets intellektuella kapital som kan definieras som färdigheter, kompetenser och utbildning som de anställda besitter. Trots vikten av humankapital i företag och specifikt inom kunskapsintensiva företag, har värderingen och redovisningen av det som en tillgång i företagets balansräkning varit en komplex och kontroversiell fråga i decennier. LÄS MER

  4. 9. What Role Does Ethnicity Play in Notions and Practices For Consultants and Consulting : Exploring EthnicDiversity in the Swedish Management ConsultingIndustry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Shuayb Ibrahim Ali; Julian Jaramillo; [2020]
    Nyckelord :Ethnic diversity; Diversity; Management consulting; Migrant background; Stockholm; Sweden; Corporate; Etnisk mångfald; Mångfald; Managementkonsultbranschen; Invandrarbakgrund; Stockholm; Sverige; Företag;

    Sammanfattning : Diversity comes in many shapes and forms as it can also refer to gender, culture, ethnicity, sexuality and religion amongst other forms. All of these forms of diversity do not seem to be part of the discussion when speaking about corporate diversity. LÄS MER

  5. 10. Disruption i managementkonsultindustrin : Är det nu det händer?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Carolina Hellström; [2020]
    Nyckelord :Digitalisering; Disruption;

    Sammanfattning : The Swedish authority ”Tillväxtverket” concludes in the study ”Företagens villkor och verklighet 2020” that the number one obstacle for growth for the SME segment is the lack of the right workforce and right competencies. At a third place, the lack of time for core business and strategic topics are judged the most severe obstacle for growth. LÄS MER