Sökning: "Toyota Sweden AB"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Toyota Sweden AB.

  1. 1. Usability, User Experience and Aesthetics : - A Case Study at Toyota Material Handling

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Ingrid Sintorn; Mathilda Knöös Franzén; [2022]
    Nyckelord :Usability; User experience; Web design; Graphic profile;

    Sammanfattning : Usability and User Experience are two important aspects in the design and develop-ment of software systems and websites. One part of this is the visual design, or aesthetics,of the system i.e. LÄS MER

  2. 2. Internkontroll och styrning : En fallstudie av Toyota Material Handling Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Linda Damström; Johanna Theorén; [2017]
    Nyckelord :Internal control; risk management; management; internal audit; Internkontroll; riskhantering; styrning; internrevision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för hur Toyota Material Handling Sweden AB organiserar sitt arbete med internkontroll och styrning, samt vilka grundläggande förutsättningar som finns för att erhålla en god internkontroll.  Avgränsning: Denna studie är avgränsad till Toyota Material Handling Sweden AB och dess ekonomiavdelning. LÄS MER

  3. 3. Country-of-Origin's påverkan på ledningsnivå - en kvalitativ fallstudie på bilföretaget Toyota Sweden AB

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Tran; Maja Salomonsson; [2013]
    Nyckelord :Country-of-Origin; ledningsfilosofi; Japansk ledningsfilosofi; Svensk ledningsfilosofi; Country-Image; Japan; Toyota; Toyota Sweden AB; Sverige; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att, genom en kvalitativ fallstudie av bilföretaget Toyota Sweden AB, skapa en förståelse för hur ett japanskt företag, etablerat i Sverige, influeras av sitt ursprungslands ledningsfilosofi för att på så sätt bidra med teori inom Country-of-Origin. Teoretiskt perspektiv: Studien bygger på teorier från tidigare forskning om Country-of-Origin-effekten samt ledningsfilosofi. LÄS MER

  4. 4. Värdeskapand till följd av Key Account Management

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Madelene Laghamn; Lovisa Törnblom; [2012]
    Nyckelord :Key Account Management; value; measuring; integration; definition; Key Account Management; värde; mätning; integration; definition;

    Sammanfattning : Bakgrund: Logiken bakom Key Account Management (KAM) bygger på att en liten andel av ett företags kunder står för den största delen av dess intäkter. Vid KAM väljer företag ut dessa strategiskt mest viktiga kunder, kallade nyckelkunder och tillägnar dessa mer resurser och uppmärksamhet jämfört med de ordinarie. LÄS MER

  5. 5. En studie av Toyotas miljöarbete genom Human-Centered Design

    Magister-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Nina Webert; Marcelle Ghaoui; [2011]
    Nyckelord :Human-Centered Design; hållbar utveckling; IDEO; kreativa verktyg; miljö; miljöprofil; NFCteknik; observationer; produktutveckling; Toyota; visualiseringsverktyg; Vattenglaset; återförsäljare;

    Sammanfattning : Det ligger något motsägelsefullt i att bilföretag arbetar med miljöfrågor. Ökad globalisering och urbanisering har haft en stor inverkan på vår miljö. Som en av världens största biltillverkare anser Toyota att de har ett stort ansvar för sitt ekologiska fotavtryck och satsar dagligen 49 miljoner kronor på miljöarbete. LÄS MER