Sökning: "Turistattraktion"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet Turistattraktion.
1. Gruppdynamik i escape rooms : Hur påverkar environmental storytelling den progressiva gruppdynamiken inom grupper större än vad som är normen i ett escape room i Europa?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Undersökningen fokuserar på environmental storytelling påverkan på gruppdynamik mellan grupper som är större än normen i escape rooms i Europa. Studien utfördes i samarbete med Visit Karlsborg för att påbörja utvecklingen av deras framtida turistattraktion. LÄS MER
2. Paleontologiska egenskaper och syreisotopsutveckling i borrkärnan Limhamn-2018: Kopplingar till klimat- förändringar under yngre krita
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Geologiska institutionenSammanfattning : Krita är onekligen en av de mest omtalade tidsåldrarna inom paleontologin, inte minst på grund av massutdöendet som innebar slutet för alla icke-flygande dinosaurier. Nya studier visar att biodiversiteten hos storvuxna fågelhöftade dinosaurier började minska tiotals miljoner år innan utdöendet. LÄS MER
3. Mälarens naturum
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Lake Mälaren exhibition hall in Kvicksund. The short strait in Lake Mälaren is an important part of Lake Mälaren's history. The strait divides the town of Kvicksund into two parts, where one side is in the city of Västerås and the other in the municipality of Eskilstuna. LÄS MER
4. Off-Grid Tiny Housing : An Investigation of Local Sustainable Heat and Power Generation for an Artificial Island in Stockholm
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : A growing world population has resulted in an increasing number of people being homeless or living in inadequate housing. In addition, the threatening climate crisis and the world’s limited resources calls for a more sustainable way of living. LÄS MER
5. Det platsbundna varumärket : En uppsats om hur företag kopplar varum'rket till plats och hur detta påverkar varumärkesidentiteten.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund - Varumärken fungerar som en bro mellan konsumenter och företag, skapar relationer, och sammanfattar det företaget står för i konsumentens sinne. Det är viktigt för företaget att varumärket säger rätt saker, och företaget måste vårda identiteten i varumärket. LÄS MER