Sökning: "brandidentity"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet brandidentity.
1. Semiotisk analys på varumärkesidentiteter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Visuell kommunikation är en stark marknadsföringsstrategi för att exponera ett varumärkes identitet därav är sociala medier är därför en väsentlig marknadsföringsplattform för att förstärka varumärkets distinkta idé om deras identitet. Den visuella interaktionen från varumärket genererar skapandet av tankar, kopplingar och minnesvärda upplevelser för konsumenterna som kommer påverka deras relation till varumärket. LÄS MER
2. Det platsbundna varumärket : En uppsats om hur företag kopplar varum'rket till plats och hur detta påverkar varumärkesidentiteten.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund - Varumärken fungerar som en bro mellan konsumenter och företag, skapar relationer, och sammanfattar det företaget står för i konsumentens sinne. Det är viktigt för företaget att varumärket säger rätt saker, och företaget måste vårda identiteten i varumärket. LÄS MER
3. The coherency between Fjällräven’s brandidentity and brand image : A mixed method case study of an outdoor brand and the coherency betweenits brand identity and brand image.
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: It is important to have a coherent brand identity and brand image, as that facilitate the communication process for the brand. It specifically becomes an issue when consumers do not understand what the brand stands for. LÄS MER
4. Folkbibliotek och varumärkesskapande : om möjligheterna för folkbibliotek att skapa och stärka varumärke genom programverksamhet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The purpose of this thesis is to examine whether or not the publiclibraries under review can make use of Frans Melin’s strategicbranding platform to create or strengthen their brands by meansof their programme activities. The study addresses two issues;how are the programme activities relevant to the way librariescan work with their brands, and what potential do these librarieshave to create and/or reinforce their brands through programmeactivities?The empirical material has been obtained through qualitativeinterviews structured around Melin’s platform. LÄS MER
5. Umeå. Wants more. : A coordination perspective on how key stakeholders develop placebrand identity.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : During centuries, places – nations, region and cities – have tried to make themselvesmore attractive, productive, lucrative and secure. This strive has accelerated due toglobalization and other external factors. LÄS MER